Kun je roerbakgroente in de blender tot zeer klein/fijn mixen, of wordt dit één drapperig geheel?

Wil mijn kids een 'groente bommetje' geven door de aardappelpuree

Toegevoegd na 1 uur:
Dank voor alle tips. Het resultaat was vooral kleverig! Dat zal door het zetmeel komen neem ik aan. Kids vonden het wel aardig. Bordjes waar leeg in ieder geval...:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Het beste antwoord

Ten eerste hangt het af van de tijdsduur dat je de blender laat draaien, een paar korte draaien zal de groente niet tot puree malen. Ook hangt het af van de soorten groenten die je gebruikt. Als er vezelige groenten ( prei, aspergekontjes selderijstelen, enz. ) inzitten kan het resultaat wat minder worden. Gebruik stevige groenten, broccolie,bloemkool,wortelen,boontjes enz. Dan kun je een niet-drabbige groentenpuree grof of fijn maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja ik denk dat dat prima kan, alleen zou misschien een betere keus zijn om doperwtjes ofzo te praken met de aardappelpuree... smaakt wellicht beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een keer met noten gedaan, en dat werd 'zaagsel', zo fijn als paneermeel. Dus groenten zullen denk ik inderdaad 'drapperig' worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, zo maken de meeste babyvoeding, want dat is wat je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ze met een beetje groentenat tot een puree mixen en dat door de aardappel puree doen.
Lijkt me heerlijk.
Je kan de puree bedekken met een laagje kaas (evt. met paneermeel) en even onder de grill, wordt het extra lekker.
Is wel iets minder "light" en gezond.
Ook lekker is een (paar) smeerkaasjes door de puree mengen.
Misschien een leuk spelletje voor je kinderen dat je ze laat raden welke groente je erin hebt gedaan.
Leren ze spelenderwijs nieuwe smaken ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt idd een papje als je het met de blender doet. Je kunt het wel proberen met een keukenmachine fijn te hakken.

Als je je kinderen op een leuke manier groente wil laten eten kun je ze beter groentepannekoekjes geven. Je mengt dan heel klein gesneden groente door het beslag. Kinderen vinden het lekker met een sausje of appelmoes.

Je kunt natuurlijk ook stamppot maken met heel veel soorten groente erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen stopt het. Dus je moet erna wel een laxeermiddel geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat kan heel goed. Ik deed het vroeger altijd zo door de bami en nasi, omdat mijn kinderen niet zo gek op groente waren. En het wordt niet drabberig!
Nu is dat gelukkig wel verandert!