Wat is een lekker recept met mais?

Ik stond laatst in de winkel lang te twijfelen voor het mais, ik wil graag weer een keer mais eten, maar ik heb werkelijk geen idee wat daar lekker bij is of wat een apart gerecht is met mais.

De voorwaarde is wel niet zo veel ingrediënten en simpel klaar te maken.

Toegevoegd na 10 minuten:
en met recept bedoel ik avondeten. Popcorn lust ik niet (helaas)

Toegevoegd na 18 minuten:
en met de BBq is lekker voor in de zomer, maar met dit koude weer zie je mij niet de BBq op het balkon zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
9.5K

Het beste antwoord

Door rijst heen mengen. Heerlijk met een stukje kip erbij en wat zoetzure saus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Popcorn, met zout en boter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 6 Personen:

- 5 maiskolven (verwijder de bladeren)
- 1 eetlepel olijfolie
- 3/4 eetlepel knoflook (fijngesneden)
- 1 kopje kerstomaten (gehalveerd)
- 1 eetlepel appelazijn
- 1/8 eetlepel zout
- 1/8 eetlepel gemalen zwarte peper
- 1/4 kopje bosuitjes (fijngesneden)
Bereidingswijze
Snij met een mes de maiskorrels van 3 van de kolven en hou de korrels bij. Snij de andere 2 kolven in schijven van 2.5cm dik. Verwarm de olie in een wok en voeg de maiskorrels, de maisschijven en de knoflook toe. Roerbak alles een 4tal minuutjes. Voeg de kerstomaatjes, appelazijn, zout en peper toe en roerbak nog eens 2 minuutjes. Zet het vuur uit en roer er de bosuitjes onder.
Lekker met rijst en salade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk simpel.. Maïs op de bbq, sambal-boter erby en viola! Heerluk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitje fruiten, paprika in stukjes erdoor, beetje meebakken, blikje mais er doorheen roeren. Zout en een paar druppels tabasco erbij. Opwarmen en klaar!

Je kunt er rijst of aardappelpuree bij eten met vlees naar keuze. Gegrilde kip past goed bij mais.

Heb het net ff voor je bedacht omdat je een makkelijk recept wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het lekker vindt, kun je er ook ananas stukjes doorheen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het zelf altijd lekker bij de bbq. Even de maiskolf koken en dan opkluiven. Lekker met knoflooksaus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mexicaanse stoofschotel (mais uit blik).

Ingrediënten: - 500 gram hamlappen( mag iets meer zijn)
- 2 eetlepels olie
- zout en peper
- 2 theelepels chilipoeder
- 1 grote ui
- 4 flinke tomaten
- 1 bosje selderij
- paar druppels tobasco
- blikje maiskorrels
- geraspte kaas

Hamlappen bestrooien met peper en zout, inrepen snijden en bruin bakken in hete olie. Voeg chilipoeder en uien toe, even meefruiten, fijngehakte selderij toevoegen met tabasco. Een en ander 5 minuten laten sudderen, daarna water toevoegen tot alles net onder water staat. Na een kwartiertje pruttelen is 't vlees gaar, dan mais toevoegen. Het geheel overdoen in 'n vuurvaste schaal, bestrooien met de geraspte kaas (zelf vind ik oude kaas het lekkerst)
en in voorverwarmde oven zetten, nog 10 minuten op 200 graden. Dan is de kaas er mooi op gesmolten.
Eet smakelijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
De tomaten moesten er nog bij, gelijk met de seldrij. (wel in stukjes snijden, anders duurt het zo lang voordat ze gaar zijn. En eventueel naar eigen inzicht, kan je er ook nog wat doperwtjes bij doen...............
14 jaar geleden
Mexicaanse wraps.

Benodigdheden.

wraps
gehakt
2 uitjes
2 paprika's
1 eetlepel tomatenketschup.
1 theelepel taxmax kruiden.
en een blikje mais.

gehakt bakken, tot ie ongeveer half gaar is de rest erbij doen.
Wraps 2 a3 min in de over opwarmen.
het gehakt goedje op de wraps doen, en klaar.

smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ erg snel klaar te maken en ook nog lekker!
Wat mijn vrouw vaak doet is,
een blikje mais,en een blikje fijne doperwten door elkaar in een schaal.
Aanmaken met een dressing van mayonaise,of yoghurt wat je zelf het lekkerste vindt.
En goed doorroeren en klaar is kees.
Doet het altijd goed in de zomerdag of als gewoon er ebij.
Ook lekker bij de barbeque.
En je kunt er zelf mee varieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met stukjes beenham en mayonaise, dan gewoon met aardappelen en een stukje vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel en lekker;
Kook de maiskolven 12 min. in een flinke pan met water.
Haal de kolven eruit en besmeer ze met wat boter en bestrooi met suiker. Nu kun je ze rustig wat lichtbruin bakken in een ingevette koekenpan of op de ( tafel) grill.
Kluif ze!

Ook heel lekker met ingeblikte mais;
Bedek de bodem van een ingevette ovenschotel met de uitgelekte maiskorrels. Strooi er wat zout en peper over en verkruimelde uitgebakken bacon met het vet. Bedek alles met plakjes tomaat en flink dik geraspte kaas.
Leg hier en daar een klontje boter en laat in een vrij hete oven in 30 min. er een bruin korstje op komen.
Geef er gebakken aardappels, een biefstuk en een frisse salade bij. Echt smullen!

Tot slot schiet me nog een lekkere binnen;
Haal schutbladen en draden van de maiskolven en snijd elke kolf in 4 plakken. Laat de stukken in kokend water met wat zout glijden en kook ze in 6-8 min. gaar.
Snijd intussen 150 gr. fetakaas in blokjes en neem de blaadjes van enkele takjes munt, hak ze grof. Giet de mais af en overspoel met koud water. Smelt in de kookpan 50 gr. boter. Doe de mais en de feta erin en schud om. Voeg de munt toe en schud weer om. Bestrooi met vers gemalen peper. Eet smakelijk.
amc