kun je cakebeslag een andere kleur geven die je wil ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.3K
amc
10 jaar geleden
http://www.deleukstetaartenshop.nl/producten/ingredienten/kleurstoffen Hier voorbeelden van kleurstoffen die je ook door cakemix kunt mengen.
Ik maak vaak een gemarmerde tulband of cake waar je het beslag in tweeën deelt en door de ene helft cacaopoeder mengt, zodat je een wit/bruin gemarmerde cake krijgt
of maanzaad met eieren en een scheut Baileys te mengen en zodoende een meer wit/zwart gemarmerde cake te krijgen.
Marmeren doe je door eerst de vorm met 'wit' beslag te vullen, daarop de gekleurde laag en met een vork omscheppende bewegingen te maken waardoor het witte- met het donkere beslag gemengd wordt, het lijkt nu op marmer (licht met gekleurde 'golven' erdoor).
Wil je een echt gekleurde cake;
http://www.omnomicon.com/rainbowcake (^0^)! Toegevoegd na 4 minuten:
Voor deze laatste 'regenboogcake' zijn gelkleuren gebruikt. De vloeibare 'watertjes' zijn daarvoor niet zo geschikt.
Amadea
10 jaar geleden
Ook kan je een andere kleur creëren door in plaats van witte suiker lichtbruine of donkerbruine basterdsuiker te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt cacaopoeder aan het deeg toevoegen, dan wordt je cake bruin. Of je maakt een koeiencake, door de helft van het deeg met wat cacaopoeder te mengen en de andere helft geel te laten, en dan afwisselend hompen geel en bruin deeg in de cakevorm te leggen.

Het beste antwoord

Ja hoor. Bij de betere kookwinkels kun je kleurstoffen kopen. Houd er wel rekening mee dat je cake van zichzelf wat geelbruin is, dus als je daar bijvoorbeeld rood aan toevoegt, wordt hij niet zo rood als de kleurstof zelf, maar meer een mengkleurtje (oranjebruin of roodbruin). Met blauw of groen zul je dus niet zulke smakelijke effecten bereiken, maar het is altijd het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt eetbare kleurstoffen kopen, menging van verschillende kleuren geeft weer andere kleuren
Robby BB