Hoi weet iemand waar je blokken gist kan halen of wat ik in plaats daar van kan gebruiken?

Hoi ik wil spesiale broodjes maken maar heb daar voor blokken gist voor nodig weet iemand waar ik die kan halen of iets wat ik in plaats daar van kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (5)

Ik was laatst in een turkse toko en daar hadden ze blokjes bakkersgist.
Dus ik zou daar eens kijken als je dat in de buurt hebt.
En ik gok in een natuurvoedingswinkel ook wel.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje is zak kijken of die bij mij een in de buurt is.
Soms kan je gist ook bij een bakker kopen. Mijn moeder bakt ieder jaar rond kerstmis zelf een kerstbrood en haalt het gist bij de warme bakker bij haar in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze hebben ook blokjes gist in de supermarkt. Vaak zijn dat blauwe kleine vierkante blokjes die je in de koeling kan vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij de islaislamitische slagerslagerijen verkoverkopen ze dit voor vijftvijftig cent per blokje geloof ik, en anders kan je "droge" gistkrgistkorrels vinden op de bakafdeling van iedere supermarkt. Meestal drie zakjes van 7 gram voor 70 cent. Heeft dezelfde werking als "natte" gist, en die blokjes gist zijn maar beperkt houdbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo, mijn toetsenbord heeft er wat toevoegingen bij gedaan, maar het verhaal is wel duidelijk :-S
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
blokken gist kun je vast en zeker kopen bij je eigen warme bakker.
ik in iedergeval wel.
even vragen in de winkel of beter nog ga het vragen in de bakkerij zelf, het zal niet zo duur zijn.
als je gist hebt kunnen kopen, moet je het wel in de koelkast bewaren.