hoe lang moet je sperziebonen stomen?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik heb sperziebonen zelf geplant en na dat ik ze van het land heb gehaald, heb ik ze rauw in de vriezer gedaan. Sperziebonen is niet mijn sterke kant om eerst te blancheren en daarna in te vriezen, vandaar rauw in de vriezer. Maar dan doe ik ze in kokend water met weinig water, dan zijn ze zacht en niet stevig. Daarom probeer ik ze te stomen, maar ik weet niet hoelang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
44.9K

Het beste antwoord

15 tot 20 minuten, hoe langer je stoomt hoe slapper ze worden, met 15 minuten heb je nog een lekkere bite.

Toegevoegd na 41 minuten:
Blancheren is water aan de kook brengen, 2 minuten koken (absoluut niet langer!!), groente in vergiet en afspoelen met koud water. hierdoor blijft de groente knapperig en blijven alle smaken behouden. voor het invriezen zeker zijn dat groente goed is uitgelekt en het liefst voorzichtig drogen alvorens in te vriezen.
Je kunt ook de boontjes schoonmaken goed drogen en in goed afgesloten plastic zak liefst vacuum invriezen, als je niet wilt koken of blancheren. Dat is de manier om de smaak en knapperigheid van de boontjes te behouden. En ook kun je de boontjes even roerbakken, dat is ook lekker en snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel voor het antwoord, ik zal nu de heerlijkste boontjes op tafel kunnen zetten

Andere antwoorden (1)

15-20 min stomen
10 min gaar stomen
8 min stomen om te wokken