Kan ik voor goulash rode uien gebruiken?

Ik wil goulash maken en heb thuis veel rode uien liggen, dus ik vraag me af of ik ze kan gebruiken. Ik heb altijd alleen maar gele ui gebruikt. En gebakken uien - dat is de essentie van een goede goulash, daarom wil ik liever vragen of iemand hier ervaring mee heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan zeker .Het zal dan iets zoeter smaken en zeker niet slecht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is juist fout. Ik gebruik altijd net zoveel uien als vlees. Uien ZIJN de basis van goulash! 2 uien en 1 kg vlees? Misschien lekker, maar geen goulash.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is juist extra lekker. Rode uien geven een intensere smaak af. Verder je normale recept gebruiken.

Het beste antwoord

Ja hoor, geen enkel punt. Ze verschillen wel iets in smaak van witte uien (iets pittiger ; witte uien zijn wat zoeter en zachter), maar een beetje goulash kan dat uitstekend hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan heel goed. Wat je zou kunnen doen is de gesneden rode ui even tien minuten in koud water laten liggen, dat haalt iets van de scherpt uit de ui.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, doe ik zelf ook altijd, omdat ik dat veel lekkerder vind.
Ik bak het vlees ca. 10 min. doe er dan rode paprika in reepjes bij, bak ze even mee en voeg dan champignons toe. Snijd dan rode uien in blokjes, doe ze erbij, samen met gehakte knoflook en bak ze ca. 5 min. mee. Blus dan alles af met bouillon, roer er tomatenpuree door, breng alles aan de kook en laat alles dan 2 uur sudderen in de warme oven. Kan natuurlijk ook op laag vuur. Als kruiden gebruik ik alleen zout, peper, paprikapoeder en chilipoeder. Ik bind hem altijd met een beetje maizena.
Heerlijk met rijst of pasta!
amc