Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je panpopcorn zachter?

Wanneer ik popcorn maak in de pan vind ik de popcorn altijd vrij stug. Hoe krijg ik de popcorn smeuïger en zachter? Hoe maak ik het zo dat het meer smaakt naar bijvoorbeeld magbetron- en bioscoop popcorn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kan eens proberen wat de Amerikanen doen en er een beetje boter overgooien.
Je moet dn wel oppassen dat je er niet te veel overgooid anders zou hij weer net iets té smeuig kunnen worden :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je (te) oude popcorn gebruikt, kan het zijn dat de korrels mais niet geheel meer 'ontploffen' in de pan. Ook is het mogelijk dat je het vuur onder de pan niet goed hebt afgesteld, dus of te heet - waardoor de mais de tijd niet krijgt om langzaam tot ontploffing te komen - of juist niet heet genoeg en het daardoor te lang duurt.
Ik doe zelf het volgende: ik neem een steelpan met dikke bodem en doe daar een dun bodempje olie in en 1 à 2 eetlepels maiskorrels. Deksel erop, vuur halfhoog en na een paar minuten begint het ploffen. Wanneer ik geen plofjes meer hoor, is het klaar en gaat het vuur uit. Overdoen in een schaal en bestrooien met een beetje zout.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding