Kunnen de volgende ingredienten de oven in?

Kersenvlaaivulling van Hak en vanillevla.

Kan ik ze gewoon meebakken met het taartdeeg die minimaal een uur de oven in moet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
190 °C

Het beste antwoord

In beide gevallen is het antwoord ja.

Ik heb in het verleden wel eens kruimeltaart gebakken met Hak vlaaivulling (zowel kers als bosvruchten). Nu weet ik uit mijn hoofd niet meer hoe lang dat precies in de oven moest, maar zeker langer dan een half uur en het was prima te eten.

Wat betreft vla: een vriendin van me heeft eens een apple crumble gemaakt met vanillevla en dit geheel in de oven gestopt. Nu was dit maximaal een half uur, maar 't smaakte prima.

Ik neem aan dat je een recept hebt waar deze ingredienten in genoemd wordt? Als het echt een recept is, dan is het vaker gedaan en dan kun je er dus vanuit gaan dat dat wel kan.
(en mag ik het recept? Een taart met een combi vlaaivulling vanille vla klinkt lekker).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :) Op de verpakking van vlaaivulling staat een aantal serveersuggesties. Éém daarvan is een kant en klare gebaksbodem gevuld met vanillevla en paar schepjes kersenvlaaivulling. Het idee komt daaruit, ik heb dus geen recept ofzo..

Andere antwoorden (6)

Dat lijkt me niet zo slim, waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je moet eerst de bodem bakken, af laten koelen, en dan de vulling toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de kersenvlaaivulling wel, de vanillevla geen idee. probeer het gewoon, misschien maak je iets heel lekkers.
Je kunt ook en ovenschaaltje met wat vla in de oven zetten en kijken hoe het er na een uur uitkomt
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal ben ik ook van het experimenteren, gewoon dingen uitproberen. Was vandaag alleen vergeten dat ik nog twee vlaaien moet bakken voor morgenmiddag en ik heb beperkte ingrediënten thuis dus mag niks fout gaan. Maar anders doe ik het gewoon zoals ik altijd doe, eerst bodem bakken, afkoelen en daarna pas de vulling in. Bedankt voor je antwoord + goede tip.
anneliez
11 jaar geleden
vlaaivulling bakte ik altijd gewoon mee, want er gingen die reepjes deeg over om een ruitpatroon te krijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, wist niet dat je daarvoor ook vlaaivulling uit blik kon gebruiken. Dacht dat die kersenvulling anders was.
De bedoeling is dat je eerst de bodem bakt, met een zogn. tijdelijke vulling (valse vulling) van bv gedroogde erwten.

Je maakt dus eerst je bodem, bedekt deze met bakpapier en legt hier een laagje erwten of linzen op. Dit zorgt voor stabiliteit en behoud van de mooie vorm van de bodem. Daarna kun je de erwten weer verwijderen (bewaren voor een volgende keer) en je vulling er in doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blindbakken doe ik op een andere manier. Ik bekleed de vorm met deeg, stop het voor een uur in de vriezer en vervolgens kan het zo de oven in zonder valse vulling.
Bakkers maken eerst een deeg, bekleden de vkaaivorm, dan de vaniilevla dan de kersenvulling, afbakken, afkoelen en snijden. Zo maakte ik in de bakkerij vlaaien. (ipv vanillevla bsnketbakkersroom van bijv soezie.nl) Het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen probleem, er bestaan genoeg recepten waarbij dat deze gerechten allebei de oven in gaan. Bijvoorbeeld appeltjes met vanille vla (moet je eens proberen, echt lekker!)