Kan je watermeloen in een blender doen? Zo ja weet iemand een lekker recept?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja is heel lekker en met pitjes dan ik een fles in de koelkast dan is het lekker koud je kan het zo drinken mmmm lekker.

Antwoorden (6)

Ja hoor, je kan er een smoothie van maken:

http://www.smoothierecepten.com/content/view/128/33/

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1355247/Watermeloen-smoothie

http://watermeloenen.hyves.nl/forum/1240863/L9bE/Lekker_zomers_drankje_met_watermeloen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, hier heb je een lekker recept.

Watermeloen Smoothie.

LET OP: Niet alle Blenders zijn bestand tegen het verknisperen van ijsblokjes of tegen andere bevroren producten. In het geval van de ijsklontjes kunt u ze gewoon in het glas doen als uw Smoothie klaar is. In plaats van het bevroren fruit kunt u dan het beste vers fruit gebruiken.

Wat heeft u nodig?
- 2 schijven verse watermeloen
- 1/4 L yoghurt (mager, halfvol of vol)
- 1 eetlepel suiker
- Een halve theelepel gemalen gember
- 1 vol kopje ijsklontjes

Hoe is de bereidingswijze?
- Verwijder schil van de watermeloen en snijd de schijven in kleine stukjes
- Doe de stukjes watermeloen in uw Blender en mix 20 seconden.
- Haal de inhoud van uw mengkom door een zeef zodat alleen het sap overblijft
- Doe het overgebleven sap weer in uw mengkom
- Voeg de honing, yoghurt en ijsklontjes toe
- Mix het geheel ongeveer 30 seconden
- Tip: Om een heerlijke koude en frisse Smoothie te krijgen kunt u eerst de watermeloen invriezen (ongeveer 1 tot 1,5 uur) voordat u de Smoothie maakt.

En klaar is uw Watermeloen Smoothie!

Toegevoegd na 31 seconden:
http://www.nieuweblender.nl/smoothies/watermeloen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gekoelde watermeloen met jus d 'orange blenden en klaar. Weinig calorieen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor granita [schilfer ijs ] heb je dit nodig
450 gram watermeloen - 1 eetlepel witte basterdsuiker - 1/2 dl citroensap - 75 ml water

Schil de meloen en verwijder de pitjes.
Snijd het vruchtvlees in stukjes en pureer ze.
Breng het water met suiker en citroensap
aan de kook en
kook het tot de suiker is opgelost.
Roer de meloen erdoor.
Laat het mengsel in een gesloten
diepvriesdoos bevriezen en roer het
elke 30 minuten met een vork om.
Roer het vlak voor het serveren om
zodat er schilfertjes ontstaan.
Verdeel het ijs over 4 ijscoupes.
en van de rest kan je een smoothie maken want een watermeloen kan groot en zwaar zijn

Toegevoegd na 52 minuten:
en heb je nog watermeloen over maak er een lekkere salade van door 1 rode ui in dunne halve maantjes te snijden ,knijp een limoen over de uien stukje fetta en wat zwarte olijven en wat basilicum en munt natuurlijk watermeloen meng dit alles door elkaar en zet koel weg tot gebruik eventueel nog zwarte peper er over
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een mooi recept voor warme dagen: watermeloensoep.

Watermeloen ontzaden en onschillen, en in de blender. Scheutje witte wijn erbij, olijfolie, peper en zout, en een klein beetje chilisaus of verse chilipeper. Koud opdienen.
Check bron één en twee voor andere variaties.

Watermeloen-granita.
- 250 g kristalsuiker
- 1 kg rijpe watermeloen zonder schil, in stukjes
- citroensap

1.Breng 2 dl water met de suiker aan de kook en laat
zachtjes koken tot de suiker is opgelost.
2.Laat de siroop afkoelen.
3.Pureer de watermeloen in een keukenmachine en voeg
de suikersiroop en het citroensap (van 1 citroen) toe.
4.Laat het mengsel in circa 6 uur bevriezen.
5.Roer het ijs tussentijds en aan het einde goed los met
een vork, zodat er mooie kristallen ontstaan.
Voor het mengsel de vriezer in gaat kan je zelf nog iets extra's aan toevoegen naar eigen smaak. Denk aan frambozen of aardbeiensiroop, rozenwater, munt etc. Doe je er frambozen of aardbeiensiroop erbij, gebruik dan wel minder suiker.

Watermeloensap met kokos en munt. Bron drie/ foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe in een blender;
stukken watermeloen,
een beetje citroensap,
een scheut grapefruitsap
een beetje amandelsiroop als je die toevallig hebt.
Ik koop vaak zo'n flesje bij de Hema, die heeft van die siropen voor bij de koffie, zijn erg lekker bij allerlei toetjes
of drankjes. Je kunt ook uiteraard een scheutje andere siroop erbij doen.
Lekker met veel gestoten ijs in een hoog glas en wat verse muntblaadjes.

Meloen is tamelijk flauw om te drinken en heeft ook iets van een pittig of uitgesproken smaakje nodig.

Je kunt ook de meloen in stukjes snijden, in een kom doen en met diksap of een zoetstof begieten/sprenkelen en mineraalwater erbij doen. Citroen- of limoenschil en verse citroenmelisse-of muntblaadjes erbij doen. Afdekken in enkele uurtjes in de koelkast laten doortrekken. Als je hem wilt drinken nog even wat vers prikkelend mineraalwater erbij gieten.
Voilà, zo heb je een lekkere verfrissende bowl.

Iets meer werk maar oh zo lekker; watermeloensorbet!
Met een ijsmachine is het allicht sneller maar je kan ook zonder.
Pureer het meloenvlees met wat suiker (verhouding; per kilo vruchtvlees=300 gr. suiker)Doe de puree samen met citroensap in een kom en laat even goed koelen in de koelkast. Giet de koede vruchtenpuree in een ijsmachine of
in een metalen kom of metalen pannetje. Metaal geleidt de kou namelijk goed maar in een kunststof diepvriesdoos kan ook. Zet dan in de vriezer en haal elk half uur je meloenpuree even eruit om goed door te roeren met een vork en het ijs van de randen te schrapen. Die ijskristallen wil je namelijk vermijden. Als het mengsel dik begint te worden meng je er een stijfgeslagen eiwit waaraan suiker is toegevoegd door. Als je vindt dat het genoeg bevroren is, roer je er op het laatst hagelslag door zodat het net meloenpitjes lijken. Sorbetijs is versgemaakt het lekkerst en je kan het niet te lang bewaren. Na 2 dagen loopt de smaak al achteruit, maar het is vaak eerder op dan je denkt!
amc