Chocolademousse maken zonder ei, kan dat?

Wij willen vanavond chocolademousse maken en hebben een recept gevonden zOnder ei (recept bestaat uit: chocola, bastardsuiker, melk en slagroom. Nu hebben de jongens net pannekoek zonder ei gemaakt en dat werkte niet. Kan chocolademousse zonder ei wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Antwoorden (3)

mousse en pannenkoek is iets heel anders.
Zit me nu af te vragen,maar volgens mij werd er afgelopen week op de cookery school mousse gemaakt zonder ei
anneliez
11 jaar geleden
Chocolademousse zonder ei.

Ingrediënten:

200 g pure chocolade 70%
275 ml slagroom
1 eetlepel suiker naar smaak

Bereiden:

Breek de chocola in stukjes en smelt au-bain-marie.

Klop ondertussen de slag bijna stijf en voeg de suiker toe.

Meng de gesmolten chocola voorzichtig door de room, zodat de lucht er niet uitgeslagen wordt.

Zet 30 minuten afgedekt weg in de koelkast om op te stijven.

Garneer eventueel met stijfgeslagen slagroom.

Bronvermelding

allrecipes.nl, A. de Vries

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=396092&userid=269005

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier heb je nog een recept:

http://allrecipes.nl/recept/36/chocolademousse-zonder-ei.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chocolademousse kan je zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt.
De klassieke, echte Franse chocolademousse wordt gemaakt met eieren en een beetje boter en room.
Moderne kookboeken hebben vaak de variatie zonder eieren opgetekend en gebruiken alleen room.

Voor de moderne variant wordt de chocolade gesmolten, in stukjes met slagroom in een pannetje op laag vuur.
Dan wordt slagroom stijfgeklopt met een zakje vanillesuiker en de gesmolten chocolade hierdoor gespateld. Na 3-4uur opstijven in de koelkast heb je ook een luchtige mousse doordat de slagroom ook lucht bevat.
Daarom wordt de choco ook voorzichtig erdoor geschept om de lucht in de slagroom te behouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De hoeveelheden verhouding in het algemeen;
200 gr. chocolade samen met 50 gr. slagroom in een steelpannetje smelten.
200 ml. stijfgeklopte slagroom.
amc