Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat, in de supermarkt ligt hij ook in het koelvak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

draai de bospeen in een licht vochtige theedoek.
zo blijft hij nog een dag of twee vers.

Toegevoegd na 38 seconden:
onderin de koelkast is het beste.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Met het loof is bospeen ongeveer 4 dagen in de koelkast houdbaar. Wortels zonder loof blijven één tot twee weken goed! Op een koele plek (12-15 C) is bospeen een paar dagen houdbaar. Wil je rauwe bospeen invriezen, blancheer hem dan eerst ca. 2-4 minuten. Bospeen is dan bij minimaal -18 C to 12 maanden houdbaar. Gare bospeen kun je in een goed gesloten plastic zakje tot 12 maande bewaren in de diepvries.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
bron?
of was het eigen tekst? lijkt me sterk want dit lijkt er sprekend op:
http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/bospeen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron is niet verplicht hoor. Verder prima antwoord!
Wat ik doe is het loof eraf halen, goed schoonmaken (schrappen als je wilt) en dan in een luchtdichte verpakking. (goed afsluitbare plastic zak of bak)
Onderin de koelkast blijft het zo wel twee weken goed (maar tegen die tijd heb je ze wellicht al opgeknabbeld als heerlijk en gezond tussendoortje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk mag bospeen in de koelkast, maar mijn bospeen ligt soms (vergeten) tot soms wel een week (in de groentela) in de koelkast... en geen probleem !

Toegevoegd na 1 minuut:
het beste is trouwens het loof (groene blaadjes) er niet afhalen, maar zo in zijn geheel in onderin de koelkast in de groentela.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding