Kan ik i.p.v. cacao ook chocolademelkpoeder gebruiken in een arretjescake?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
12.7K

Het beste antwoord

Er zijn nogal veel soorten chocolademelkpoeder hé? Qua smaak moet het kunnen: de smaak zal minder sterk chocolade-achtig zijn, maar wel veel zoeter. Alleen kan ik me voorstellen dat sommige typen chocolademelkpoeder niet goed stijven in de koelkast, dus dat zou je gewoon uit moeten proberen. In elk geval goed mengen met de andere ingrediënten.

En ik wil best voorproeven voor je hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om een goede chocoladesmaak te krijgen zul je wat meer chocolademelkpoeder moeten gebruiken. Dus minder suiker.
Maar verder zal het geen probleem zijn, aangezien de receptuur zeer ruim gesteld is, en het niet op een lepel meer of minder aankomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in principe zou dit moeten kunnen,
per chocolade melk soort zitten er andere soorten ingrediënten in. maar het hoofd bestand blijft gealkaliseerde cacao poeder.
dit houd in dat er aan hete cacao poeder kalium word toe gevoegd om deze minder bitter te maken.

ik heb zelf ooit als experiment op school het verschil in moelleuxs laten proeven, 1 met cacao poeder, de ander met chocolade poeder van nesquik, bij deze is dat dus zowiezo mogelijk

ik vermoed dat het verschil qua hittebestendigheid niet veel verschil zal maken