Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik i.p.v. cacao ook chocolademelkpoeder gebruiken in een arretjescake?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn nogal veel soorten chocolademelkpoeder hé? Qua smaak moet het kunnen: de smaak zal minder sterk chocolade-achtig zijn, maar wel veel zoeter. Alleen kan ik me voorstellen dat sommige typen chocolademelkpoeder niet goed stijven in de koelkast, dus dat zou je gewoon uit moeten proberen. In elk geval goed mengen met de andere ingrediënten.

En ik wil best voorproeven voor je hoor ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om een goede chocoladesmaak te krijgen zul je wat meer chocolademelkpoeder moeten gebruiken. Dus minder suiker.
Maar verder zal het geen probleem zijn, aangezien de receptuur zeer ruim gesteld is, en het niet op een lepel meer of minder aankomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in principe zou dit moeten kunnen,
per chocolade melk soort zitten er andere soorten ingrediënten in. maar het hoofd bestand blijft gealkaliseerde cacao poeder.
dit houd in dat er aan hete cacao poeder kalium word toe gevoegd om deze minder bitter te maken.

ik heb zelf ooit als experiment op school het verschil in moelleuxs laten proeven, 1 met cacao poeder, de ander met chocolade poeder van nesquik, bij deze is dat dus zowiezo mogelijk

ik vermoed dat het verschil qua hittebestendigheid niet veel verschil zal maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding