weet iemand iemand die een vlierbessen boerderij heeft?

ik heb eind juni begin juli 5 a 6 kilo nodig dit moet wel vers vandaar de vraag vanuit nederland.

Toegevoegd na 2 dagen:
het gaat mij om het bloesem sorry had ik even moeten melden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal lastig worden gezien dat die maanden niet de oogsttijd is voor vlierbessen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlierbessen heb je ergens eind september pas in nederland.
Ze zijn erg lekker om er wijn van te maken.

Het beste antwoord

Eind juni verse vlierbessen...? Dat gaat niet lukken! De oogsttijd voor vlierbessen begint pas in augustus.

In Nederland zijn er boerderijen met een pluktuin, waar je -tegen betaling- je eigen bessen of vruchten kunt oogsten. Voor vlierbessen kun je b.v. hier terecht:
http://www.sprankenhof.com/48/Fruitsoorten+met+de+oogsttijden?start=9
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier heb ik het meeste aan thanx en heb al contact gelegd. ik zal u ook noemen als bron.

Andere antwoorden (2)

Ik ben niet bekend met een vlierbessen boerderij. Maar als je in de flevopolder of in de polders van Zuid Holland een half uurtje met de auto rondrijdt kom je genoeg vlier tegen en kan je op veel plekken naar hartelust plukken. Zo heb ik vorig jaar 10kg bij elkaar gekregen voor wijn.

Toegevoegd na 2 dagen:
oh.. bloesem. Ga je limonade maken? Lekker recept hiervoor: http://www.cookseasonal.com/recipe/106
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de weg van Prinsenbeek naar Zevenbergen ( NB ) ligt aan de linker kant van de weg een fruitboerderij waar ze uitsluiten bessen hebben, vlierbessen, bramen rode bessen etc. de juiste naam weet ik niet meer, als ik daar op kom laat ik je deze wel weten.