Ja, je kunt hem inpakken in vershoudfolie of aluminiumfolie en in de koelkast leggen, dit zorgt ervoor dat hij minder snel uitdroogt (wat het verkleuren veroorzaakt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinaasappelsap helpt tegen het verkleuren van fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook inderdaad, maar citroensap is zuur. Het kan allebei:)
Een beetje citroensap er over verdelen, is de beste remedie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besprenkelen met citroensap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem vaak blokjes mango mee naar m'n werk voor m'n lunch. Ik snij de mango boven een tupperware-bakje( om het sap ook op te vangen), dan gelijk deksel erop.
4 uur later is er absoluut geen enkele verkleuring!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verpak hem strak in de vershoudfolie en leg in de groentelade van de koelkast. Hij verkleurt dan echt niet.
Normaliter besprenkel je fruit met citroensap om verkleuren tegen te gaan, maar ik vind het zelf bij mango niet lekker smaken. Je kunt ook sinaasappelsap nemen. Als je hem als fruit of in de salade wilt gebruiken en als hij dus nat mag zijn; Doe hem in blokjes in een bakje met deksel en bewaar hem in sinaasappelsap. Zet wel in de koelkast.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bewaar mango echter niet erg langdurig in de koelkast. Hij gaat dan zwart kleuren en bederft.
amc
12 jaar geleden
pas op het allerlaatste moment snijden voor in een gerecht bv hoeft alleen verwarmd te worden
anders meteen opeten