Kan je appeltaart uit de diepvries minder waterig krijgen door het even in de oven te zetten?

Voor het gemak wil ik wat appeltaart uit de diepvries in huis halen, maar sommigen zijn na ontdooiing wat waterig.
Kan je dit oplossen door zo'n taartpuntje even in de oven op te warmen? Sowieso ook lekker natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
28K

Antwoorden (3)

Ik denk wel dat dat kan aangezien een oven verwarmt en vocht dus opdroogt (enigzins). Met een magnetron is het een ander verhaal dat gaat iets te snel en het vocht blijft er dan in zitten of wordt zelf meer. Gewoon de taart een paar minuten op een voorverwarmde oven op 180 graden zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel herkenbaar, dat waterige. Het is eenvoudig in de oven op te lossen. Oven voorverwarmen op 180 graden, taartpunt 10 minuutjes erin zetten.
Ik doe het met elke appeltaartpunt, of-tie nou uit de diepvries komt of niet. Even oppiepen in de oven is altijd lekkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe om te voorkomen dat appeltaart waterig wordt is deze niet invriezen maar de appeltaart (ik maak dan appelcake) wecken oftewel inmaken. De uitleg en het recept vindt je op de volgende link. Ik voeg dan gesneden appels toe met kaneel. Dit werkt echt perfect en je hebt altijd verse appeltaart.