Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je appeltaart uit de diepvries minder waterig krijgen door het even in de oven te zetten?

Voor het gemak wil ik wat appeltaart uit de diepvries in huis halen, maar sommigen zijn na ontdooiing wat waterig.
Kan je dit oplossen door zo'n taartpuntje even in de oven op te warmen? Sowieso ook lekker natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
28K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk wel dat dat kan aangezien een oven verwarmt en vocht dus opdroogt (enigzins). Met een magnetron is het een ander verhaal dat gaat iets te snel en het vocht blijft er dan in zitten of wordt zelf meer. Gewoon de taart een paar minuten op een voorverwarmde oven op 180 graden zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel herkenbaar, dat waterige. Het is eenvoudig in de oven op te lossen. Oven voorverwarmen op 180 graden, taartpunt 10 minuutjes erin zetten.
Ik doe het met elke appeltaartpunt, of-tie nou uit de diepvries komt of niet. Even oppiepen in de oven is altijd lekkerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik doe om te voorkomen dat appeltaart waterig wordt is deze niet invriezen maar de appeltaart (ik maak dan appelcake) wecken oftewel inmaken. De uitleg en het recept vindt je op de volgende link. Ik voeg dan gesneden appels toe met kaneel. Dit werkt echt perfect en je hebt altijd verse appeltaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding