hoe maak je die roze laag die ook op roze koek zit?

ik wil graag die harde roze laag maken die ook op roze koek zit, hoe moet ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doelt op de glazuurlaag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoel je daar presies mee? $$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa, dat roze laagje

Antwoorden (3)

Rode glazuur voor op de koek.

Ingrediënten:

160 gr poedersuiker
1,5 el bessensap

Bereiden:

Zeef voor het glazuur de poedersuiker en roer het bessensap erdoor. Bestrijk hiermee de bovenkant van de afgekoelde koeken en laat het glazuur hard worden.

Smakelijk!!

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1361092/Roze-koeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, zo simpel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bakkerij gebruikten wij gewoon voedingskleurstof daar voor, kun je gewoon in de winkel kopen.
Uit de Wiki: De roze koek is een in Nederland veel gegeten koek gemaakt van een plat cakeje met een roze laagje fondant.

Dus nog makelijker is om kant en klare roze fondant te kopen. Tegenwoordig haast overal verkrijgbaar, V&D, Hema, Xenos etc.

Maar wil je het echt zelf maken? Dan zou ik Royal Icing maken. Royal Icing word namelijk veel harder dan normaal glazuur.

Recept voor Royal Icing ( taart en koek decoratie)

Ingrediënten:
•500 gram suikerbakkerspoeder of poedersuiker
•10 gram eiwit poeder (of 1 losgeklopt eiwit)
•60 ml water (geen water toevoegen als je een vers eiwit
gebruikt!)
•mespuntje citroenzuur

Bereiding:
Doe alle ingrediënten bij elkaar in een kom en mix voor ongeveer 5-7 minuten tot je pieken kunt trekken en een mooie gladde icing hebt verkregen. Verdun of verstevig de Icing door suikerbakkers poeder toe te voegen of water. (zie onderstaand schema):

Slappe Icing (voor op koekjes): de pieken zakken terug in de massa.
Medium Icing (voor borders): De pieken krullen om bij de punten.
stevige Icing (voor bloemen): De pieken blijfen rechtop staan.

Wil je dat de icing niet keihard wordt, voeg dan een scheutje glycerine aan de royal icing toe!

Bewaren:

Je kunt overgebleven Royal Icing tot 2 weken bewaren in een luchtdichte box op kamertemperatuur. Voor hergebruik moet je de Icing opnieuw opkloppen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is eiwitglazuur met een kleurtje. Dit kleurtje kunt u kopen en heeft levensmiddelenkleurstof. Het is heel gemakkelijk: Klop 2 eiwitten schuimig.
Zeef er 450 gram poedersuiker boven en roer dit tot een glad en glanzend mengsel.
Smeer het op uw koek.