Wat kan ik doen zodat mijn man minder last heeft van het eten van gerechten met paprika?

Graag wil ik eens goulash maken met verse paprika's erin, maar mijn man heeft altijd zo'n last van het opboeren naderhand. Heeft iemand hier een tip voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Waarom niet gewoon de paprika apart klaarmaken en er een portie met en zonder paprika? Hoe moeilijk kan het zijn? Eventueel wat invriezen. Wel meer mensen die ergens niet tegen kunnen of niet lusten of bijvoorbeeld geen vlees of een bepaalde soort vlees willen eten.

Het beste antwoord

Het is bekend dat met name door de schil paprika zorgt voor gasvorming. Je zou kunnen proberen de paprika dun te schillen of te roosteren in de oven tot de schil zwarte plekken heeft. Vaak kun je dan de schil er makkelijk afpellen, als hij nog warm is (let op dat hij niet te heet is).Je hebt ook geroosterde paprika`s in glas, maar die zijn ingelegd in olijfolie en daardoor erg zacht. Ik zou ze gewoon dun schillen, dit schijnt te helpen tegen de gasvorming.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ze ook onder de grill zetten tot het vel begint te rimpelen, dan kun je ze ook makkelijk schillen.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels heb ik het geprobeerd met ontvelde paprika's. Het was heerlijk en mijn man had veel minder last. Dus daarom is dit het beste antwoord. Ook vind ik het prettig dat er een serieus antwoord werd gegeven en niet zoiets onzinnigs als: geen goulash meer maken of geen paprika er in doen. Bedankt.

Andere antwoorden (6)

Probeer eens paprika's zonder vel. Het vel is moeilijk verteerbaar. Bonduelle heeft potjes (hele lekkere) ontvelde paprika's. Het zijn Spaanse paprika's en ze heten "Pimientos del Piquillo". Wedden dat ie er dan geen last meer van heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Esme, goede tip. Ga ik ook proberen, want mijn vrouw heeft hetzelfde. Thnx +1
paulus811
14 jaar geleden
Goeie tip, ik heb er geen last van maar ga ze een keer kopen. Wel is het zo dat de smaak van ontvelde paprika's verandert. Ze worden zoet en ik vraag me af of het in een goulash dan nog gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor Paulus. Het wordt je lekkerste goulash ooit!
paulus811
14 jaar geleden
Dat is in mijn geval niet zo moeilijk, ik heb het slechts één keer eerder gemaakt (exact volgens recept uit een boekje bij een snelkookpan) en dat was niet te ..eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha ... nou, dan zal de volgende vast beter lukken. Neem eens een recept uit een ouderwets kookboek (Wannée of zo)
Halen jullie niet piementen en paprika's door elkaar. Paprika's zijn die rode, groene en gele bollen. Piementen zijn klein bol of langwerpig.
Als je man last heeft van paprika's dan zou ik ze maar niet meer eten. Als hij de piementen te heet vindt, dan moety je de pitten eruit halen; allemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Pimenten zijn pepers, iemand die last heeft van paprika's weet echt het verschil wel (iemand die er geen last van heeft, trouwens ook). Pepers zijn ook absoluut geen alternatief voor paprika. Sorry, maar dit wordt een minduim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Spaans zijn paprika's pimientos.
Google maar eens (images) op pimientos del piquillo.
Maar wat bedoel je eigenlijk? Nu ik je reactie nog eens doorlees begrijp ik hem eigenlijk niet.
amc
14 jaar geleden
Paprika wordt in het Engels ook pepper genoemd. Het is dan ook familie van de spaanse peper.
Zijn de paprika's in je goulash wel helemaal door-en-door gaar? Rauwe paprika's 'eet' ik ook nog urenlang, maar als ze gelijk met de uien in de pan gaan, en lekker lang stoven, gaat het prima....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kook dan eens zonder paprika... Hoe zou dat zijn... Waarom zit je die arme man te plagen met paprika steeds weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat Cavia steeds met paprika kookt? Volgens mij doet ze normaal juist zonder voor haar man, maar wil ze het ook graag eens met, omdat dat haar gerecht lekkerder maakt.
Dus ik vind je reactie een beetje respectloos.... Waarom afkraken dat zij iets met paprika wil maken??
Als zij iets lekkers wil maken, en een manier zoekt waarop haar man geen last heeft van de paprika, is dat een hartstikke positief iets.
geen paprika!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek het ook eens in het opboeren waar dat van komt.Misschien ligt het niet echt aan die paprika