Hoe smaken kwarteleieren en hoe kom je eraan?

Kwartels zijn beschermde vogels in Nederland en België, maar ik zie ze in buitenlandse kookprogramma's op het menu staan. Hoe smaken ze en hoe komen ze aan kwarteleieren; zijn er kwartelfarms oid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Het beste antwoord

Hoe ze smaken, tja moeilijk uit te leggen. Het heeft dezelfde struktuur als een kippenei, maar smaakt niet hetzelfde. En ze zijn stukken kleiner natuurlijk. Je kan ze sowieso bij de Aziatische supermarkten kopen. Ze zitten daar in een doorzichtig doosje en er zitten een stuk of 20 in :)
Ik zelf vind ze lekkerder met een sausje, anders zijn ze best saai. Sojasaus is er lekker bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohww verkeerd gelezen.. Je bedoelt niet waar je ze kunt kopen. Sorry

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kun je die gewoon bij de supermarkt halen.. Tenminste wij verkopen ze wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze smaken vrijwel als kippeneieren.
Ze zijn vaak rond de kerst te koop in vrijwel alle supermarkten. Ik hoorde echter net voor de kerst dat er veel ophef was geweest, omdat het om 'dierenmishandeling' zou gaan. Toen zijn ze (in ieder geval een tijdje) weer uit de schappen geweest.

Overigens lagen bij ons bij de slager ook gewoon kwartels (dus de vogels zelf) in de schappen met kerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Kwartel is in Nederland geen beschermde vogel. Je kunt kwartels bij de poulier kopen (op bestelling?) In Nederland zijn kwartels niet zo populair ( Behalve bij katten wel, want uitgelegde kwartels worden vaak verwerkt in kattenvoer). In omliggende landen kun je kwartels vaak gewoon bij de slager of in de supermarkt kopen. De smaak van kwarteleitjes is krachtiger dan kippeneieren. Ze kunnen op vele manieren gebruik worden en zijn uiteraard het gehele jaar verkrijgbaar bij de betere Super en misschien ook bij de poulier.Er zijn in Nederland enkele Kwartelkwekerijen die de eitjes ook verkopen, maar veel eitjes komen uit Frankrijk, Belgie en Duitsland.
Kwartels kunnen op verschillende manieren bereid worden, en worden meest in het buitenland bijzonder gewaardeerd als voor-of hoofd gerecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind ze gekookt weinig smaak hebben. wel leuk om door een salade of als decoratie bij een gerecht. Gebakken in boter smaakt beter en is ook leuk te serveren