Wie kent er een lekker recept met pompoen (niet te flauw)?

Het is nu echt de tijd van pompoenen, maar ik weet eigenlijk geen lekker recept ermee. Pompoensoep wordt veel gemaakt, maar wordt ook al snel te flauw. Wie kent er een lekker recept met pompoen, soep of iets anders, maar niet te flauw? Wat combineert lekker met pompoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

Pompoen maaltijdsoep
Een heerlijke maaltijdsoep die altijd succes heeft. Lekker met stokbrood of ciabatta.

Ingrediënten

■600 gr. pompoenvruchtvlees
■7,5 dl. vleesbouillon
■4 bosuitjes
■2 eetlepels boter
■zure room
■Parmazaanse kaas
■bieslook

Bereiding
Snij het vruchtvlees van de pompoen in kleine blokjes en kook het gaar in de vleesbouillon. Pureer de pompoen vervolgens met de staafmixer tot een gladde massa. Snij de bosuitjes in dunne ringetjes en fruit ze in de boter. Roer dit door de pompoensoep en warm nog even goed door. Schenk de soep op de borden en garneer elk bord met een eetlepel room, wat Parmezaanse kaas en de bieslook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me een heerlijke soep, ga ik proberen! + 10

Andere antwoorden (5)

Ik heb een lekker pittig pompoensoepje voor je, lekker en zo klaar.
Ik kopieer het recept van mijn site, hoop dat het lukt.

Pompoensoep ála Loes

1 mooie oranje pompoen (grootte maakt niet uit)
2 uien
Groentebouillon
1blaadje laurier
2 thl. Tijm
2 thl. Italiaanse kruiden
2 tenen knoflook
Soja room
Vers gemalen peper
Event. Zout

Boen de pompoen onder de kraan schoon en snij de oneffenheden er af
Je hoeft een oranje pompoen niet te schillen !!
Snij hem doormidden en haal de pitten er met een lepel uit
Snij hem dan in grove blokken, zo ook de uien
Doe in een soeppan wat olie en fruit de uien even aan
Voeg de pompoen toe en roerbak die even mee
Doe er zoveel bouillon bij zodat de pompoen ong. 2 vingerkootjes onder staat
Als laatste doe je er de kruiden – uitgeperste knoflook – peper en laurier in
Laat dit alles ong. 15 – 20 min zachtjes prutten totdat alles gaar is
Haal dan de laurier er uit en maak alles fijn met een staafmixer of blender
Proef of hij zout genoeg is en doe er als laatste een flinke scheut soja room in.

Dit is een stevige maaltijdsoep
Lekker met een volkoren pistoletje (kruiden)geiten kaas!!!

Toegevoegd na 37 seconden:
YES, gelukt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha Loes, klinkt lekker! Ik kan echter niet zo goed tegen uien (en prei). Heb je nog een advies waardoor ik dat zou kunnen vervangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen om de ui gewoon weg te laten.
Ik denk, als jij nooit ui eet, je het misschien ook niet mist.
Maak hem dan pittiger, door er iets meer peper in te doen.
Ik zal wel even voor je rondneuzen of er een vervanger is voor de ui, ik laat het wel weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt erg lekker! Vanavond ga ik deze maken! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mandarijn, leuk, ben nieuwsgierig hoe hij smaakte :)
Hier heb je wat ideeën.

http://www.goeievraag.nl/vraag/pompoentjes-behalve-soep.24471
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frituur de pompoen, heerlijk is dat...
Snij de pompoen, dep de stukjes in een tikje zout... Frituur ze een paar minuutjes... in 180° C Olijfolie...
Laten uitlekken... En dan Devos Lemmens Citoen mayonnaise erbij... Een paar balletjes indiaas gekruid lamsgehaktballetjes erbij... en een beetje eigengemaakte linzensoep (dal) met verse koriander maakt het compleet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm, ik zie al dat jullie ook van de Vedische keuken houden.
Lekker, van mij een +1
Gestoofde pompoen met gezouten vlees
Ingredienten
25 gram gezouten vlees (varkensvlees)
25 gram rundvlees
1 limoen
1 kopje water
300 gram pompoen
1 aardappel
1 zoete aardappel
1 grote ui
1 takje selderij
1 eetlepel margarine
0,5 eetlepel bruine suiker
kaneel
nootmuskaat
peper
knoflook naar smaak

Bereidingswijze
Het vlees wassen met limoen. De pompoen, de aardappel, de ui en de selderij schoonmaken en snijden. Daarna de pompoen, de aardappelen, de ui, de selderij, de margarine, de bruine suiker, kaneel, nootmuskaat, peper en de knoflook toevoegen en 20 minuten op een kleine vlam laten koken. Het gestoofde vlees met de pompoen in een schaal opdienen (persoonlijk zou ik de pompoen korter koken dan de aardappels anders wordt het moes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevulde pompoen.

2 eetl. olijfolie,
1 gesnipperde ui,
150 gr. zilvervliesrijst,
50 gr. blanke rozijnen,
4 takjes tijm,
150 gr. Gorgonzola kaas in stukjes,
1 pompoen ( ca. 1,2 kg.)

Verwarm de olie in een pan, bak hierin de ui. Voeg de rijst,
de rozijnen en 3oo ml. water toe.Breng aan de kook en laat de rijst op laag vuur in 8 min. gaar worden. Ris de blaadjes tijm v.d. takjes en schep door de rijst.
Voeg de kaas toe en breng op smaak met peper en zout.

Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de bovenkant v.d.pompoen ( ong. 10 cm.) Deze gebruik je later als deksel. Verwijder de zaadjes en de draderige binnenkant
met een lepel. vul de pompoen met de rijst en leg de deksel erop. Zet de pompoen 45 min. in de oven, tot hij gaar en zacht is.
Zet de pompoen op tafel. verdeel de rijst over de borden
en schep de binnenkant v.d. pompoen mee.
Als hoofdgerecht kun je hem eten met brood en een frisse salade van eikenbladsla met sladressing balsamico (fles)
amc