er bestaat echte martinosaus, maar die is enkel te koop voor de horeca. bij ons in België maken ze martino zo :
filet americain
tabasco
ansjovis (zoute uit blik)
augurk (zuur)
sterke mosterd
verse ui of zilverui

Dat leg je allemaal tussen een lekker krokant broodje. Direct opeten, het is niet geschikt om mee te nemen op picknick of zo want het broodje doorweekt snel.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

piri-piri saus met daarop een garnering van versgesnipperde uitjes en frisse augurk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ff op internet gezocht, want ik kende het hele broodje niet, maar ik vond op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Filet_americain)
dat ze worcestersaus gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hot ketchup met wat druppels tabasco, zout en peper. ook wordt er mosterd of de file gesmeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De saus: Hot ketchup met wat druppels tabasco, zout en peper. (Hij hoort aardig pittig te zijn.)

Een "Martino" is een dik belegd belgisch broodje. Een begrip in Belgie.

Je maakt het zo:
2 broodjes - 150 gr Filet American - 3 augurken - 1 ui - pittige mosterd - hot ketchup - tabasco - zout en peper

Hak de uit en augurk fijn. Beleg de broodjes met een flinke laag filet americain. Smeer de bovenkant goed in met mosterd. Daarover de saus en besprenkel met uitjes en augurk.