Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

er bestaat echte martinosaus, maar die is enkel te koop voor de horeca. bij ons in België maken ze martino zo :
filet americain
tabasco
ansjovis (zoute uit blik)
augurk (zuur)
sterke mosterd
verse ui of zilverui

Dat leg je allemaal tussen een lekker krokant broodje. Direct opeten, het is niet geschikt om mee te nemen op picknick of zo want het broodje doorweekt snel.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

piri-piri saus met daarop een garnering van versgesnipperde uitjes en frisse augurk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ff op internet gezocht, want ik kende het hele broodje niet, maar ik vond op wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Filet_americain)
dat ze worcestersaus gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hot ketchup met wat druppels tabasco, zout en peper. ook wordt er mosterd of de file gesmeerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De saus: Hot ketchup met wat druppels tabasco, zout en peper. (Hij hoort aardig pittig te zijn.)

Een "Martino" is een dik belegd belgisch broodje. Een begrip in Belgie.

Je maakt het zo:
2 broodjes - 150 gr Filet American - 3 augurken - 1 ui - pittige mosterd - hot ketchup - tabasco - zout en peper

Hak de uit en augurk fijn. Beleg de broodjes met een flinke laag filet americain. Smeer de bovenkant goed in met mosterd. Daarover de saus en besprenkel met uitjes en augurk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding