Wat voor eten is makkelijk te maken voor ca. 10 studenten, goedkoop en snel?

Toegevoegd na 5 minuten:
Warm eten.. voor als je het niet door had.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
13.4K

Het beste antwoord

- Maak een grote pan spaghetti, kook de spaghetti, bak flink veel gehakt. Gooi een pot (of 2) pastasaus door de afgegoten spaghetti. Meng het gare, bruine gehakt door de spaghetti. Evt kun je er extra groenten zoals paprika of tomaat doorheen doen. Strooi er tenslotte kaas overheen. Zet de pan op tafel en laat iedereen zelf opscheppen.
- haal een paar potten witte bonen (zonder tomatensaus), snij 1 of 2 flinke cervelaatworsten in plakken. snij een courgette + 2 rode paprika's in blokjes. Warm in een pannetje de bonen op, voeg daarna de groenten en worst doe en warm alles mee op. meng alles goed! Serveer in een grote schaal. En geef er evt een lekker stokbroodje bij.

Eetze!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het er ook staat hoe het moet :)

Andere antwoorden (12)

boterham met pindakaas.... nou, broodje gezond dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stamppot
Spaghetti
Gevulde soep (erwtensoep, visssoep)
Bonenschotel
Taco's
En ... in alle gevallen een flike schaal met sla-tomaat-ui (en wat je er verdir in wilt doen) om de nodige vitamientjes en vezels binnen te krijgen.

Toegevoegd na 50 seconden:
flike = flinke
verdir = verder
haastige spoed is dus zelden goed :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chili con carne... Veel blikken bonen, tomatensaus erbij en gehakt erdoor... en veel bier voor, tijdens en erna...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, da`s ook een goede en altijd een succes. Met een flinke oab gekookte rijst erbij, dat vult lekker.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was ook ooit student... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook. En ik kook nu nog met enige regelmaat voor 10 personen. wij waren/zijn alleen niet van het bier, maar van de wijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de taxichauffeur academie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lino... Daarom... Cheers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O neee?? Nou een lekkere pittige en karaktervolle rode Spanjool voelt zich prima thuis bij chili con carne. Om maar een voorbeeld te noemen.
Probeer maar eens (als je van wijn houdt natuurlijk)
hier staan groeps recepten, ik denk dat pasta het goedkoopst is

http://nl.scoutwiki.org/Recepten_voor_groepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een grote pan macaroni ,is zo klaar met sla erbij,dat lust bijna iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasta..... relatief goedkoop om te kopen en makkelijk in grote hoeveelheden te maken!

Soep! Liters voor weinig geld!

Pannekoeken. Een pakje mix kost niet zo heel veel en dus kun je gerust een hele berg pannekoeken bakken! De 2e perpakking voor de halve prijs Zie: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/162418/Koopmans+Mix+voor+pannenkoeken

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry Soep en pasta blijkt al genoemd. Toen ik mijn reactie begon waren er nog geen reacties. Toen ik klaar was waren er al een paar geplaatst! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat snel te bereiden is, is broodje gehakt.
Je rult in de koekenpan twee kilo gehalt, snippert een ui erbij en perst een knoflook samen erin.
Dan nog wat augurken in plakjes snijden en toevoegen.
Misschien wat aanvullen met kruiden en serveren op een boterham.
Erg lekker en het vult, dat is precies wat studenten lekker vinden toch? Het is trouwens ook lekker met een biertje erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Macaroni - snel, gezond, goedkoop en lekker.
Het beste is als je de macaroni niet probeert te koken, maar gewoon in een grote pan met kokend water vanzelf gaar laat worden. Minuutje of 15-20 en dan afgieten. Dat kan zelfs in een grote emmer door een theedoek oid.

De saus kun je dan in een paar grote wokken ofzo maken, of je maakt eerst een grote hoeveelheid (optioneel) vlees / worst klaar, warmt de saus op in een grote kookpan en en gooit dan eventueel alles door elkaar of serveert alles apart. Pond kaas raspen en een paar komkommers in plakjes en smullen maar.

Oh, het is maar voor tien personen ; zo kun je het zelfs voor 30 voor elkaar krijgen zonder kookstress. Het langste duurt nog het water koken voor de macaroni, maar eens dat heet is, gaat het ook snel en ben je met een goede 10-20 minuten klaar, vooral als iedereen een handje uitsteekt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En nog een makkelijke vega-schotel als bonus :

Kook ongeveer 3-4 pakken notenrijst in een grote pan.
Snij vier winterwortels en vier courgettes in plakjes en roerbak deze met knoflook, zout en peter (of gemengde kruiden naar keus, zelfs bouillonpoeder is lekker).

Maak een grote emmer satehsaus klaar volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Serveer de rijst met de groente, de satehsaus en enkele zakken cashewnoten. Jammie ! Bereidingstijd : als je een plakjesrasp hebt; zo lang als de rijst duurt om gaar te worden. Kost een drol, doordat er geen vlees in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoofpot. Ben je wel een paar pannen voor nodig, maar je kan alles bij elkaar inknikkeren, wel verdeeld over de pannen natuurlijk. En goedkoper dan je denkt, vooral omdat je nu niet bijvoorbeeld een paar stengels hoeft gebruiken van een hele bos bleekselderij, maar alles op kan gebruiken wat je er voor aanschaft voor zo'n grote groep personen.

Basis:

ca. 2 kilo -goedkoop vlees- kan van alles zijn; rundvlees (niet zo goedkoop), varkenslappen, ribbetjes, kip, etc.

Bloem
Een flinke stronk bleekselderij
4-5 uien
2 flinke winterpenen
ca. 1 à 1,5 liter bouillon
3-4 laurierblaadjes
6-8 kruidnagels (in de laurierblaadjes gestoken)
ca. 2 kilo aardappelen in blokjes( of 2-3 pakken voorgekookte parijse aardappeltjes)
Zout-peper

* Haal het in ca. 2x2 cm gesneden vlees door de bloem, en bak het beetje voor beetje in wat olie of boter rondom bruin
* Voeg de grofgesneden groenten toe en bak dit even een paar minuten mee

Verdeel nu beter het mengsel over 2 pannen als je dat al niet gedaan hebt, en verdeel de rest van de ingredienten ook over 2-3 pannen

* Giet de bouillon erbij en breng het aan de kook
* Leg de laurierblaadjes met de kruidnagels erbij in en duw ze ietsje onder, ook weer verdelen
* Laat dit ca. 2 uur (afhankelijk van het soort vlees) sudderen op een laag vuur met het deksel op de pan
* Voeg daarna de aardappelblokjes of voorgekookte aardappeltjes toe en laat dit nog ca. 30 - 45 doorsudderen.
* Breng het op smaak met zout en peper

Ondertussen kun je mooi je rommel opruimen, zodat je alleen nog je pan(nen), borden en bestek hebt af te wassen na het eten, en dat is wel zo fijn met zo'n grote groep ;-)

Volgens mijn vriend Jami O. kun je ook nog na het bakken van de groenten 2 blikjes tomatenstukjes uit blik toevoegen.

Ben je niet bang om met alcohol te koken, houdt dan dit aan:

Rundvlees: met bier ipv van bouillon
Kip: met witte wijn ipv bouillon
Varkensvlees: met cider ipv bouillon
Lamsvlees: met rode wijn ipv bouillon

Allemaal ca. 1 liter als je het voor 10 personen maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hen3ette, ik krijg er spontaan honger van hhmmm +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1. Lijkt me heel lekker. Ik ga het kopiëren en plakken in een tekstdocje, zodat ik het ook eens kan maken als ik veel eetvisite heb. Ennuh ... je vriendje zit vanavond bij P&W.
Rijst met kip in chicken tonight..kant en klare salade erbij en klaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0900-PIZZA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spaghetti met shoarmasaus.

Kook een flinke pan spaghetti gaar. Bak ruim 1 kg. shoarmavlees, 2 flinke, gesnipperde uien erbij en meebakken. 2 flinke preien, in ringetjes, even meebakken
Roer er dan wat bloem door ( om te binden) en giet er ca. ½ ltr. bouillon (water met een bouillonblokje) beetje bij beetje door.Blijf roeren tot een gebonden saus ontstaat.
Schep de saus over de spaghetti.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, dat is ook apart en lijkt mij wel lekker. We zijn hier dol op shoarma dus alle variaties zijn welkom ;-) +1
amc
14 jaar geleden
Wat denk je van; een grote pan geb. shoarma op tafel, een schaal met gesneden icebergsla,partjes tomaat( of kerstomaatjes)plakjes komkommer,blokjes feta en verschillende dipsauzen (of alleen knoflook -/ shoarmasaus) en dan een pak tortillawraps even in de magnetron en dan warm op tafel. Is ook lekker !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die kennen we al, in tortilla's ;-) En ook met sla en dan met frietjes. lekkere zure appel door de sla en met honing/mosterddressing, of honing/appeldressing erbij. Hmmmmm, krijg hier honger van hihi.
amc
14 jaar geleden
Shoarmasoep is ook erg lekker met ciabatta,warm uit de oven. Gewoon ui en knoflook fruiten, shoarma kruiden erbij, gebakken ( of een rest) shoarmavlees erbij. Een blik goulashsoep en een potje witte bonen in tomatensaus.
Alles doorroeren en verhitten, klaar.En lekker! Is een favoriete maaltijdsoep voor bij sport op tv.Lekker in een grote kom onder je kin.