Wat is een vrikbal?

Zie beste antwoord op http://www.goeievraag.nl/vraag/lekkerste-recept-boerenkool.2

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb hem al gevonden inmiddels, haha. Maar ik wacht wel op wie er het eerst met het goede antwoord komt... Pompiedom...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Een gehaktbal van nuchter kalfsvlees van jonge stiertjes.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een vrikbal is volgens mij een gehaktbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt dat het een zeer persoonlijke gehaktbal is, nogal vrikkerig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht even snel te googlen,maar daar staat het zelfde antwoord! Heb zo'n vermoeden dat het een soort gehaktbal is,maar dan in een streekgebonden taal. Kan er verder ook geen boerenkool van maken,sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom er niet uit,kan het iets te maken hebben met frikandel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koud lust ik ze ook niet! pvdbroek is de beheerder toch?
Als het geen gehaktbal is, dan zal het misschien wel een ronde worst zijn.
Zo'n Duitse worst, die ook regelmatig op barbecues worden gegooid, maar dan rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het een bal voor rik!
De wrikbal is een gehaktbal die zo'n hechte struktuur heeft dat je hem met een scherpe spade te lijf moet en dan maar wrikken tot hij splijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen wrik, maar vrik
Vrik kan vertaald worden naar "vrij" maar hoe ik dat naar boerenkool moet linken is me (nog) onduidelijk..
Ik denk het gewoon dialect is voor gehaktbal.. Fries of Limburgs, Belgisch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo de antwoorden lees, lijkt het mij een frikandel in de vorm van een gehaktbal.

Toegevoegd na 13 minuten:
oftewel een frikbal.