Als ik een recept voor 'n grote taart gebruik om er een aantal kleine taartjes van te bakken, hoe kan ik dan berekenen wat de oventijd moet zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (4)

Dat ligt eraan hoeveel kleine taartjes je wilt maken. Stel je wilt er 5 maken: dan deel je alle waardes van de ingrediënten door 5,omdat je de ingrediënten moet verdelen over 5 kleine taartjes. Zo houd je de verhoudingen in stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O,mijn excuus:het ging om de oventijd. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen,maar ik denk dat dat gewoon er ven lang in moet staan,aangezien de ingrediënten hetzelfde zijn en dat dan,lijkt mij, dezelfde tijd nodig heeft om gaar en klaar te worden in de oven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah,dan vind ik de optie wel goed om na 15 min om de 5 minuten even te kijken of het al gaar is ;) je zal het sowieso in de gaten moeten houden.
Ik zou ook even lang denken maar evt er gewoon even bij kijken, ik weet niet hoe lang hij helemaal moet, maar bijv. Om de 5min, of gewoon de hele tijd kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin eens met een kwartier, kijk of ze gaar zijn, zijn ze niet gaar doe ze nog eens 5 à 10 minuten. Kijk dam weer of ze gaar zijn, zo nee weer 5 à 10 minuten erbij etc.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al alle kleine taartjes in de oven gaan doe je gewoon wat er in het recept staat als dat niet zo is begin dan met een kwartier en prik met een naald in een van de buitenste taartjes als er deeg aan de taartjes blijft hangen zet je ze nog 10 minuutjes in en kijk of er da nog deeg aan de naald hangt zo ja blijf dit telkens doen tot er geen deeg meer aan de naald blijft hangen