ik wil weten of ik augurkensap kan bewaren?

ik wil dit gebruiken als dressing

Toegevoegd na 3 minuten:
ik denk dat jullie dat hergebruik verkeerd begrijpen ik wil alleen weten hoe lang ik een geopend potje augurken kan bewaren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.9K

Het beste antwoord

je kan dat sap redelijk lang bewaren, het is namelijk een conserveringsmiddel.
wanneer je er op den duur witte stippen in ziet drijven dan moet je het weggooien.
maar zolang je die niet ziet ken je het sap gerust gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in een goed afgesloten pot kan je het nog lang gebruiken,dat doe ik zelf ook altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de koelkast best wel lang, Bij mij wel langer dan n paar weken.Augurkensap zelf is een groot deel water en zout, dus allebei middelen om iets lang te bewaren, als je het dan ook nog koud wegzet, ende augurken er met een schone vork uithaalt, geen probleem
anneliez
12 jaar geleden
Ja hoor, dat kan heel goed, en het is nog lekker ook omdat hier al een zoetzuur smaakje aanzit.

Niet alleen de azijn is een goed conserveermiddel, maar als inmaakster van augurken weet ik ook dat er best veel suiker in gaat. Dit in combinatie met de azijn kan het heel lang bewaard en gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bewaar het ook altijd en maak er atjar van.
Ik leeg een potje piccalilly in een pan samen met het zuur van augurken en zilveruitjes, 1 eetl. mosterd en 1½ ons suiker. Ik breng alles aan de kook en doe er de roosjes van een klein bloemkooltje, 1 zakje wortelsliertjes, stukjes augurk en kleine zilveruitjes bij. Laat alles weer aan de kook komen en vul ze in brandschone potjes. Direct afsluiten en even op zijn kop wegzetten op een dubbelgevouwen doek. Deze atjar is zeker 1 maand houdbaar en zo lekker bij de rijsttafel.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Hmm klinkt lekker! Ga ik zeker ook eens proberen!
amc
12 jaar geleden
Middelgrote pot augurken en een klein potje zilveruitjes en die doe ik samen.