welke glazen potten zijn hittebestendig?

ik heb op internet recepten gevonden voor cake in een glazen pot. maar hiervoor moet je wel glazen potten hebben die in de oven kunnen! ie heeft ervaring met deze potten? bv van een bepaald merk product of een winkel waar je ze speciaal kan kopen?

Toegevoegd na 2 uur:
weet iemand ook een winkel waar ze dit soort potten verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
16.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op marktplaats.

Antwoorden (5)

Bij een winkel voor huishoudelijke artikelen, zoals De Blokker, of De Marskramer,
verkopen ze allerhande ovenbestendige schalen.

En heel bekend merk is Pyrex.
Een Pyrex cakeschaal kost 8,99 euro.

Maar misschien bedoel je echt een pot. Dus iets wat hoger is dan breed, zeg maar.
Dan koop je een ander soort ovenbestendige schaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik bedoel echt een pot zoals waar je jam of pindakaas in koopt
Weckflessen zijn goed hittebestendig en het zijn echte potten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe en wat doe je met die rubberen rand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf nog nooit geweckt, daarom een verwijzing naar een artikel over... http://nl.wikipedia.org/wiki/Wecken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op weckpotten zit een rubberen rand om eventueel lekken te voorkomen,maar die zou kunnen smelten in de oven. Dus daarom verwijderen. Op mijn profielplaatje staat er 1. Zelf heb ik hem gekocht bij de Xenos voor een paar euro en ze hebben verschillende maten en vormen.
Weckflessen of potten zijn hier geschikt voor, wel de rubberen ring eraf halen voor alle zekerheid. Onderstaande link laat cake in een pot zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan je alle glazen potten hiervoor gebruiken, denk aan groente potten. kook ze eerst goed uit, en leg ze in warm water voor je ze in de oven zet, dan is de overgang i.v.m. de temperatuur niet zo groot. Succes met je cake.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze ook eens gemaakt in een gewone schone jampot. Het nadeel van potten is dat deze vaak smaller toelopen naar de rand waardoor je de cake er moeilijker uit kan krijgen. Maar je kunt het ook in een mok maken. Losse ingredienten in zakjes met de beschrijving erbij maakt een heel leuk kadootje.

De smaak en textuur vindt ik niet te vergelijken met een gewone gebakken cake, maar is wel erg leuk om te maken.