ingrediënten:
250 gr rijstemeel
160 ml water
1/4 theel zout
8 kleine bakbananen
olie

bereiding:
Leg de rijstemeel in een kom en maak een kuiltje in het midden. Die in het kuiltje het water en het zout. Meng dit goed totdat een gelijkmatig beslag vormt dat niet te dik en niet te dun is. Schil de bananen en snijd deze in de lengte door. Dompel de stukken banaan in het beslag.
Verhit dan de olie in een wok/wadjan. Bak in de olie de bananen tot ze goudbruin zijn en een krokant laagje hebben. Schep ze er dan uit en laat de stukken banaan uitlekken op keukenpapier tot ze goed droog zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ingrediënten:

5 stuks bakbananen
200 gram zelfrijzend bakmeel
3 deciliter water of melk
2 stuks eieren
snufje zout
suiker

Bereidingswijze
Maak een beslag van ei, zout, water of melk en zelfrijzend bakmeel en haal de in de lengte doormidden gesneden bananen hier doorheen. Laat ze direct per twee of drie tegelijk in de olie glijden en bak ze op een temperatuur van 180 graden Celcius in een paar minuten goudbruin. Laat ze op keukenpapier uitlekken, bestrooi met suiker en serveer als bijgerecht bij de rijsttafel of zomaar als snack omdat het zo lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pisang goreng

(24 stuks) Oriëntaalse recepten.

Ingrediënten:

4 rijpe bananen
100 gr bloem
snufje zout
1 tl bakpoeder
2 dl melk
1 ei
1 tl kaneel
poedersuiker
extra:
olie om te frituren

Bereiding:
Schil de bananen en snij ze in de lengte doormidden en daarna ieder stuk in drieën.
Maak een beslag van de bloem, zout, bakpoeder, melk, ei en het kaneel.
Haal de bananen door het beslag en frituur ze in porties van een stuk of 6 gelijktijdig totdat ze goudbruin zijn.
Bestrooi ze met poedersuiker en serveer ze warm .
Ook heerlijk als nagerecht.
Serveer pisang goreng eens op oudejaarsavond als alternatief van de appelflap.