Welke soorten vlees en vis zou de mens -zonder consequenties- rauw kunnen eten?

Kip bijv. niet i.v.m. salmonella. Wat zijn andere vleesvormen of vis die je beter niet rauw kunt eten?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik wil dus weten welke vis en vlees je wél rauw kunt eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

Paling, gerookte zalm, haring, biefstuk, tartaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gerookte zalm klinkt niet echt rauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel lekker;-) en niet gebakken...ach ja

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik weet zijn alle 'gebruikelijke' vissen in Nederland rauw te eten, mits het vers is.
Hetzelfde geldt voor rundvlees.

Varken en kip beslist niet rauw eten.

Toegevoegd na 27 seconden:
Als mensen hier een andere mening over hebben hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je wél rauw kan eten: Filet Americain, rundvlees, kalfsvlees, tartaar.

En vis heb ik niet zo veel verstand van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen rauw varkensvlees ivm lintworm. Het varken is een tussengastheer en als jij het eet, kan de mens ook een prima leefplek zijn voor zo'n worm.

Wel kun je allerlei soorten gedroogd vlees en vis eten, te koop bij toko's. Denk maar aan de eskimo's en indianen..