Welke saus smaakt het best bij radioli?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel ravioli.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
20.5K
bamibal
12 jaar geleden
Wat is radioli? Bedoel je Ravioli?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, sorry ik bedoelde ravioli.

Het beste antwoord

Lekker bij de ravioli die gevuld is met kaas;

Roomsaus;
Kipfiletstukjes in de wok, gesneden champignons erbij, even bakken en dan creme fraiche en boursin erdoor. Kruiden met peper en zout. Als alles op het bord ligt nog wat geraspte Parmezaan erover.

Ook deze makkelijke tomatensaus is erg lekker bij ravioli;
Snijd sjalotjes in dunne ringetjes, verdeel uitgelekte tonijn uit blik in stukjes, Verhit de tonijnolie in een pannetje en bak hierin de sjalotjes 5 min. roerend. Verwarm tomatensaus (kant-en klaar) of zelfgemaakt, in een andere pan en roer de tonijn hierdoor, warm 2 min. door.Doe de sjalotjes erbij en tot slot gehakte peterselie.
Doe de ravioli op borden, de saus hierover en bestrooi tot slot met nog wat gehakte peterselie, gemengd met fijngesneden basiliicum.

Tomatensaus;
Bak in olijfolie gesnipperde ui en knoflook. Blancheer en ontvel verse tomaten of neem gepelde- uit blik.
Snijd ze in stukken en doe ze samen met tomatenpuree, bruine basterdsuiker, verse fijngesneden basilicum en 1 laurierblaadje bij de uitjes. Giet er bouillon bij en breng aan de kook.Deksel op de pan en ½ uurtje pruttelen. Naar smaak kruiden met zout en versgemalen zwarte peper. Lekker is dan om ook de ravioli in een deel van die bouillon die je ervoor gebruikt, te koken. Tot slot; geraspte Parmezaanse kaas over de ravioli op je bord strooien.

Of bak 2 fijngesnipperde sjalotjes en een theel. tijm even in wat boter. Doe er een blik gepelde tomaten bij en 1 blaadje laurier. Laat dit 1 kwartiertje koken en breng op smaak met zout, peper, fijngesneden zwarte olijven en fijgesneden basilicum. meng de ravioli hierdoor en doe alles in een ingevette ovenschaal. Bestrooi met geraspte kaas en gratineer de schotel in de oven.

Lekker bij kaasravioli is ook;
Spinaziesaus;
Olie/ braadpan/ fijngehakte sjalotjes- even bakken/grof gehakte diepvries spinazie erbij en 100 ml. room.
Verwarmen tot dikke saus. Wel blijven roeren. Kruiden met zout en peper. lekker met gerookte reepjes kip erbij en tomatensalade.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga een en ander proberen.

Andere antwoorden (3)

Als je ravioli bedoelt, dan kan je het beste de saus afstemmen op de vulling van de raviolis. Zitten er champignons in? Dan een champignonsaus. Zit er kaas in? Dan een lekkere kaassaus. Zit er gehakt in? Dan een lekkere tomatensaus. Enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet dat altijd met sambal en champignonsaus, of truffeltapenade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ravioli gevuld met gehakt en tomaat, met ‘n tomaten-gehaktsaus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je het recept:

http://hetheksenketeltje.wordpress.com/2010/09/04/ravioli-gevuld-met-gehakt-en-tomaat-met-n-tomaten-gehaktsaus/