Vullingen voor verse pasta

Weet er iemand nog bijzondere en lekkere vullingen voor zelfgemaakte verse pasta's? Heb het een beetje gehad met de spinazie-ricotta en gehaktvullingen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Antwoorden (8)

Lekker, zelfgemaakte pasta :-)
Zelf vul ik ravioli weleens met geitenkaas en walnoten:
- 250 gr (zachte) geitenkaas
- 50 gr gehakte, geroosterde walnoten
- 1 teentje knoflook, fijn gehakt of geraspt
- 3 of 4 eetlepels fijngesneden basilicum
- een klein beetje geraspte citroenschil
- eventueel een klein scheutje olijfolie

Meng alles in een kom en vul de pasta. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedroogde tomaat/kaas
pesto
gegrilde paprika
ham/kaas
of een combi van deze
fantaseer er op los, het ergste wat je kan gebeuren is dat het tegenvalt
anneliez
12 jaar geleden
een vulling van guacamole, kaas,tomaat, ham...mmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets anders: Ook heel lekker is een triangelbroodje, besmeren met guacamole, plak ham, wat taugé (als het weer veilig is)geschaafde walnoten, en dan een beetje dressing...mmmm glas koele droge witte wijn erbij :)
Ricottavulling;

Roer in een kom 250 gr. ricotta om met 2 eetl. geraspte Parmezaan, 2 theel. geknipte bieslook, 1 eetl. gehakte peterselie,2 theel. gehakte basilicum en 1 theel. tijm.
Kruid naar smaak met peper en zout.
Lekker om dan salieboter over de gare pasta te gieten.
Boter eerst 'klaren' ( op laag vuur laten smelten zonder de pan heen en weer te schuiven of te roeren, voorzichtig in een schoon pannetje gieten en het witte bezinksel van de boter weg gooien) Je hebt nu heldere boter en hierin bak je dan salieblaadjes tot ze knapperig maar niet bruin zijn. Laat ze op keukenpapier wat drogen en houd de boter warm. Serveer dit over de pasta en strooi de blaadjes erover.

Ook lekker;

Gehakt ( kalfs- of rundergehakt)in wat boter rul bakken.
Laat afkoelen en goed koud laten worden.
Hak rauwe ham en evtl.mortadella fijn en roer dit samen met Parmezaan en 1ei door het gehakt.

Zalmvulling;

Mix fijngesneden gerookte zalm met evenveel creme fraiche en schep hier voorzichtig het schuim van 1 stijfgeklopt eiwit door. Kruid met peper.
Dien op met aleen gesmolten boter.
amc
12 jaar geleden
tagliatelle is ook heerlijk met gerookte kip in kleine stukjes snijden, mengen met slagroom, gebakken champignons, eventueel wat prei, kruiden, zout en peper, met een tomatensalade erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geitenkaas en peer, vullend maar toch lekker fris!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dun laagje witte chocolade met een blaadje munt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles dat je door pasta (macaroni en dergelijke) zou doen dat niet al te nat is, kun je in je pasta doen. Sausjes zou je ook nog kunnen binden tot een dikke pasta voor in je pasta (hm, die zin heeft een beetje een Droste-effect geloof ik).
Noten en gerookt spek; walnoten en Parmezaan of oude kaas; gedroogde tomaatje uit de olie gemengd met een paar ansjovisjes uit blik, wat kappertjes en peper; salami en gegrilde paprika; je kunt alle kanten uit.
Ook de zoete kant:
http://www.smulweb.nl/recepten/849990/Zoete-ravioli-met-kersen-en-roomsaus
http://www.democrazy.nl/culuit/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=579&MMN_position=644:413 (met kastanjes, chocola, rum, geconfijte vruchtjes)
http://www.smulweb.nl/recepten/1077872/Ravioli-dolci (met vijgen, vanille en chocola).

Succes met experimenteren!