moet je de zelfgemaakte lasagnebladen eerst koken voor je ze in de ovenschotel bij de rest legt? Zoja hoelang?

Als je zelf het deeg maakt voor de lasagne.
Hoelang moet dat dan koken voordien?
en hoe kook je dat?
gaan die vellen niet kapot als die koken in een kookpot?
moeten die misschien koken in een ovenschotel met water in ofzo in de oven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12K

Antwoorden (2)

Nee je doet eerst een laagje saus, dan leg je de lasagnebladen er (ongekookt dus) op, dan weer saus en dan weer bladen. Tot de schaal vol zit :-)
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus niet eerst koken? gewoon het 'rauw' deeg zeg maar er in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed :-) gewoon "rauw"er in leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad.
Verse lasagnebladen hoef je niet voor te koken. Je kunt ze zo gebruiken. Wel eerst iets laten aandrogen.