Als je sushi maakt, moet je de rijst azijn dan tijdens het koken toevoegen of na het koken door de rijst roeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (3)

Na het kooken en dan nog even laten staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het zo.. (heel eenvoudig):
1 kopje rijst= 2 kopjes vocht, dus neem dan 1 kopje water of bouillon en 1 kopje rijstazijn. Kook heel dit zachtjes een half uur of tot de de korrels droog zijn, dan is het klaar.
Nog even laten rusten doet de smaak ten goede! Hmm Lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, probeer het eens allebei en proef wat je lekkerder vind. Persoonlijk zou ik het tijdens de bereiding doen. Dit omdat azijn sterk van smaak is en tijdens het koken van de rijst de sterke smaak afzwakt. Ik hoor graag je bevindingen. Want ik heb zelf nog nooit sushi gemaakt.