Hoe krijg je de kruiden en de groenten makkelijker door de bami gemixed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7K
paulus811
13 jaar geleden
goeie vraag, ik roer ook altijd zo'n bal mie rond terwijl de groenten en het vlees aan de zijkanten van de pan zitten.

Antwoorden (4)

door de kruiden eerst met een beetje warm water te mengen, dan lost het makklijk en is goed te verwerken in de bami
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst de kruiden en groente bakken, dan sojasaus of ketjep erbij zodat het iets vloeibaarder wordt en dan de gekookte, koude, afgespoelde, gladde bami erbij doen.
In een brede wok kan je nu lekker met twee houten spatels of twee vorken lekker om en om scheppen en husselen, tot alles goed verdeeld is.

Toegevoegd na 55 seconden:
ketjep moet ketjap zijn.
amc
13 jaar geleden
Ik knijp de bami-nestjes meestal kapot, zodat je niet zo'n lange slierten hebt. Dan gaat het roeren wel wat gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bami koken met een beetje olie door het water.
Daarna in de vergiet uit laten lekken.
Dan overscheppen,en om de schep of drie wat kruiden en ketjap toevoegen tot alles is overgeschept,dan is dus ook alles gemengd zonder probleem!
Succes en eet smakelijk!

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarna wat uitjes augurken gesneden tomaten olijven eventueel wat sardines en gestoomde zalm!
Lekkeeeeer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Alles nog wat met chilisaus bespenkelen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Alles nog wat met chilisaus bespenkelen.