Wat zijn de lekkerste of gekste bananen recepten ?

Ik weet dat het een gekke vraag is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Antoni
14 jaar geleden
Gekke vragen stellen mag hier ook!

Antwoorden (16)

Het lekkerste: de bananen in twee à vier lange plakken snijden, daarna de plakken banaan bestrooien met bruine basterdsuiker en in boter bakken.

Leuke tongbreker...overigens.
14 jaar geleden
Bananenburger
Benodigdheden (voor 4 personen):

-2 bananen
-500 gram kipfilet (of tahoe, aangezien wijzelf vegetariers zijn)
-4 hamburgerbroodjes
-sla
-4 plakjes cheddarkaas
-1 geklopt ei
-1/2 ui in ringen
-5 eetlepels broodkruimels
-4 plakjes tomaat
-fijngehakte peterselie (een bosje)
-parmezaanse kaas
-3 eetlepels light mayonaise
-3 eetlepels olijfolie
-2 eetlepels gedroogde oregano
-zout en peper
*Snijd de kipfilet (tahoe) in dunne reepjes en meng die in een schaal met ei, broodkruim, peterselie, parmezaanse kaas, zout, peper en oregano.

*Vorm van het mengsel vier hamburgerschijven en bak die in de olijfolie, ongeveer 5 tot 6 minuten aan iedere kant.

*Leg op iedere schijf plakjes banaan en bedek de banaan met de kaas.

*Leg een deksel op de pan en laat de kaas een minuut smelten.

*Besmeer ondertussen ieder broodje met de mayo en leg de sla erop.

*Leg de bananenburgers hierop en top dat met de uienringen en de tomaat.

*Warm serveren!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klik bij bron op zoeken en type banaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bananen in spek!
Snij de banaan in schijfjes van ong. 1 cm. Wikkel elk schijfje in een reepje spek, en bak dit in de pan met boter. Ongewoon maar heerlijk hapje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
banaan in de lengte insnijden, en daar stukjes pure chocola in stoppen.
scheutje likeur erbij (frangelico is heerlijk), in folie pakken, en 20 min in de oven op stand 4 (gasoven).
simpel en mjammie : )

wat ook lekker is; brood met dik boter, dun pindakaas, sambal en plakjes banaan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt ook op de bbq!
Pittige gehaktschotel met banaan kerrie: http://www.marionsrecepten.nl/recept.php?CAT=Hoofdgerecht&RID=598

Spruitjes met banaan en selderij: http://www.receptentabel.nl/recepten/recept/?recept=707

De tweede heb ik nooit gegeten, de gehaktschotel wel en was erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geflambeerd met grand marnier en met zelf gemaakte vanilleijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te rijpen benanen op een niet te hete barbeque.
Wachten tot de babanen zwart worden en openbarsten. Daarna in de lengterichting opensnijden, hierin bruine basterdsuiker, wat kaneel en een scheutje likeur.
Daarna lekker langzaam uitlepelen!
Heerlijk na een vette hap, goedkoop, makkelijk en lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tosti banaan met hagelslag.
Net als kaas en ham, maar dan dus vervangen door banaan en hagelslag.
Erg zoet, erg lekker. Vooral voor de kids!

Toegevoegd op 07-06-2009 15:06:26
Daarna wel het tosti-ijzer goed schoonmaken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo'n gekke vraag hoor ! eerder een lekkere vraag.

voor na het barbecuen als de kooltjes nog smeulen:
je snijdt een reep schil van de banaan, je snijdt er drie blokjes uit, daarin leg je een stukje chocolade, je doet de schil weer op de banaan, pakt hem in de folie en leg hem
op de bbq voor ongeveer 10/20 minuten.
Als het goed is, is de banaan lekker warm en de chocolade
gesmolten, heeeerlijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de toegevoegde link voor bananenjam.

Toegevoegd op 13-06-2009 23:59:33
Toch maar iets van mezelf eraan toevoegen.
Als ontbijt vind ik het soms wel lekker om brinta van warme melk te maken en daar een banaan in stukje bij te doen. Dan als topping chocoladevla koud uit de koelkast en zoveel mogelijk als in het schaaltje kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een vriendin gekregen: Het recept voor Bananensoep

Ingrediënten:

* 2 bananen
* 2 liter water
* 2 kippenbouillonblokjes
* 1 doosjes geconcentreerd tomatensap
* 1 flesje room
* 1 koffielepel currypoeder
* koffielepel olijfolie

Bereidingswijze
Verhit de olijfolie.
Voeg de bouillon toe.
Snijd de bananen in schijfjes.
Voeg ze toe aan de bouillon.
Voeg ook het geconcentreerde tomatensap en de currypoeder toe.
Laat dit alles zo een 20 minuten koken.
Mix daarna het geheel.
Voeg de room toe.
Garneren met peterselie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij dochter (ik word al misselijk als ik er een paar klaar moet maken, maar goed, ben dan ook geen zoetekauw) : een 'Apentosti.'(zo hebben wij hem gedoopt).

Dat is twee boterhammen besmeren met chocoladepasta, plakjes banaan er op en in het tosti-ijzer. Omdat er maar één keer pasta op twee boterhammen gaat, geen boter en bijna een hele banaan, vermoed ik dat het nog wel een redelijk verantwoord ontbijt is. Kinderen zijn er in elk geval dol op.

*ik zie nu pas dat het hele woord Apentosti niet op Google staat - is die vraag nog open ?? :lol:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pureer 1 banaan, voeg 5 el bloem toe, 2 el suiker en 2 el cacaopoeder,

frituur op 160 graden in arachide olie

toppertje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een ontzettend goeie vraag.
Banenentaart! De link naar het recept staat hieronder.
http://www.smulweb.nl/1145105/koken/recept/Bananentaart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft u een dolle bui,of is het feest of hebt u een fles Cointreau of Grand Marnier kado gekregen, dan mag u een keer uit uw bol gaan met banaan Marianne.

Benodigdheden:

4 mooie grote bananen,
4 eetlepels likeur die kan branden

Bereiden:

Leg de bananen ongeschild in een hete oven en laat ze daarin liggen tot ze zwart zijn verkleurd. Haal ze eruit, leg ze op 4 bordjes, pel er voorzichtig met een scherp mes een reepje bananeschil in de lengte af, druppel daar een eetlepel likeur op en steek dat aan.
Feest: Alleen oppassen dat je de tong niet verbrand.!!