Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een oud Romeins gerecht dat makkelijk te maken is.

Ik zit in 2 gymnasium en we moeten voor school zelf een romeins gerecht maken en eten.. Ik kan echter niet echt iets vinden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb een site voor je gevonden waar je historisch kan koken. Sukses

Toegevoegd na 26 minuten:
1 Romeinse pond = 330 g
Romeinse broodjes (makkelijke versie)

nodig:

1 kg zelfrijzende bloem
14 eetlepels wijn
snuifje zout
100 g boter
500 g platte kaas
gemalen anijs
laurierblaadjes
Meng bloem en zout. Laat de boter zacht worden op een zeer laag vuurtje en voeg wijn en anijs toe. Roer de kaas onder dit mengsel. Voeg alles bij de bloem. Goed mengen en kneden.

Ongeveer 30 broodjes vormen. Leg ze op een ingevet bakblik met een laurierblaadje onder elk broodje. Kerf de broodjes lichtjes in met een mes.

Bak ze ongeveer 20 min. op 200°C.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.dehistorischekeuken.nl/gerechten.html


Mmmmmm!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet allereerst wel weten wat er zoal gegeten werd in die tijd. Over het algemeen aten alleen de Romeinse keizers liggend aan tafel en hadden culinaire uitspattingen
zoals; gevulde giraffennek, gefrituurde pauwentongetjes e.d. De gewone Romein leefde van het land. De grond v.d.
Vesuvius was erg vruchtbaar, er werd wijn verbouwd en olijven. In de bossen was klein wild en er was veel vis.

Omdat je het zelf moet eten, zou ik dus iets maken dat niet te zwaar is zoals;

Dulcia Domestica; (dessert van het huis)
Haal de pitten uit 200 gr. dadels. Vul ze met 50 gr. gehakte noten zoals amandelen of pijnboompitten en
strooi er wat zout en versgemalen peper over heen.
Kook ze zachtjes een minuut of 10 in honing of rode wijn en honing.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding