aardappels gekookt in stukjes snijden, mayo erbij, appeltje in stukjes (lekker!), gekookt ei in stukjes, beetje peper, beetje citroensap of wat zuur uit het augurken potje. wat yoghurt kan ook. lekker fris.

veel proeven en kijken wat er nog bij kan. belangrijke ingredienten zijn aardappel, appel, ei en mayo. de rest is naar smaak.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is een goed recept: http://www.coquinaria.nl/recepten/03.6recept.htm

Nog een recept: http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/13052-recept-voor-een-heerlijke-huzarensalade.html

Als je zoekt naar recepten, zul je ontdekken dat de basis altijd hetzelfde is. En als je 'm zelf weleens maakt, zul je je eigen variatie gaan ontwikkelen, iets weglaten, iets toevoegen...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met een mager stuk rundvlees en trek hier bouillon van.
Kook de aardappels.
Stamp deze fijn,of snij ze in blokjes.
Doe ze samen met het fijn gesneden vlees in een pan en roer het door elkaar.
Een fijn gesneden ui,een zure appel,stukjes augurk.
Wat mayonaise,mosterd,een beetje azijn.
Meng alles goed door elkaar.
Om het geheel wat smeuiger te maken kun je er nog wat bouillon door doen.
Zo heb je in ieder geval de basis.
Die kun je zelf nog wat aanpassen.
De opmaak van de schaal kun je zelf verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie + van dat rundvlees!
Je hebt nodig;

500 gr. aardappelen (in blokjes gesneden),
250 gr. gek. ham of corned beef (in blokjes gesneden)
100 gr. diepvries doperwten,
4 gr. zoetzure augurken (in blokjes)
1 zoetzure appel (geschild en in blokjes),
2 el. zilveruitjes,
2 hardgekookte eieren,
8 el. goede mayonaise of yogonaise,
1 el. witte balsamicoazijn,
zout, versgemalen peper.

Breng de aardappelblokjes aan de kook iin ruim water met zout en laat 2 min. koken, niet langer.
Giet ze af en spreid ze uit op een dienblad ofzo om goed en gelijkmatig af te koelen.Giet kokend water op de erwtjes en laat zo 5 min. staan. Giet af en doe ze bij de aardappelblokjes.
Wanneer alles goed afgekoeld is, kunnen ze met het vlees,
augurk, zilveruitjes en appel in een grote kom vermengd worden.
Snijd de eieren door de helft en haal de dooiers eruit. Vermeng in een keukenmachine het eigeel met de mayonaise, balsamico, peper en zout tot een smeuïge gele saus.( Je kunt het ook met de hand prakken en kloppen natuurlijk) Snijd het eiwit in blokjes en doe dit, samen met de saus, door de salade.

Leg de salade in het midden op een grote schaal en leg er naar jouw smaak decoratie omheen zoals; plakjes komkommer, radijs, tomaatjes, hardgekookte eieren,
rolletjes ham of pastrami, Amsterdamse uien, augurk,
amc
13 jaar geleden
Pas nog gemaakt van restjes met goed resultaat:
een paar gekookte (vastkokende) aardappelen, wat zilveruitjes en gesneden augurk met een flinke scheut augurkennat, een potje doperwtjes met worteltjes, wat peper en een flinke schep turkse yoghurt.
Voor de rundvlees-smaak kan je er nog een kopje sterke rundvlees-cup-a-soup door roeren (het hele zakje gebruiken op een halfje water).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snel & lekker, mijn grove huzarensalade :

(ik geef niet echt hoeveelheden, omdat dat een kwestie is van hoeveel je wilt hebben en ook een beetje natte-vingerwerk. )

Nodig :
(rest) gekookte aardappels (of een zak krieltjes, eventueel na te garen in de magnetron)
Gekookte eieren
Komkommer
Tomaten (tros- of kers)
Blikje dopperwtjes en worteltjes (klein)
1 of 2 appels
1/3 tot een heel (afh. v. hoeveelheid) blik cornedbeef.
Mayonaise of fritessaus
Peper en zout
Eventueel naar smaak augurk en zilveruitjes

Laat alle ingrediënten koud worden indien nodig, en snij ze allemaal in ongeveer even grote blokjes.
Meng ze door elkaar, strooi er voldoende peper en zout over en meng er dan enkele eetlepels (naar smaak) mayonaise door.

Als je de zaadlijsten uit de komkommer en tomaten haalt, komt er als het langer staat geen water onderin de schaal bij en is de salade wel drie dagen lekker. Vooral in de zomer heel handig. Als je de blokjes komkommer en tomaat er zo in doet, zelfde dag of hooguit volgende dag opeten.

Ook lekker met in plaats van cornedbeef gebakken blokjes kipfilet met een 'marinade' van wokolie en paprika.