inktvis verse hoe krijg ik die het lekkerst gemaakt zonder dat die taai word

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Antwoorden (3)

Daarvoor pak je de inktvis beet en slaat hem een paar uur op de rotsen mals.

Ik bedoel dit niet als flauw antwoord, maar het verbaasde me altijd dat de inktvis hier taai was, terwijl ik op Kreta hele lekkere malse heb gegeten. Het kwam door het mals slaan.

Ik zag dat iemand als tip had om de inktvis in de wasmachine te doen, bij gebrek aan rotsen.

In ieder geval is mals slaan dé optie.

Toegevoegd na 4 minuten:
De campingkok in de video doet er ook leuke dingen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waar dat je hem mals krijgt door op de rotsen te slaan. Helaas gaat dat hier moeilijk en kan je hem eerst bewerken met een houten hamer als je die hebt om schnitzels ofzo dunner te slaan.
Als ik verse inktvis heb, doe ik hem in 4-5 plastic zakken die ik over elkaar heb en goed afsluit ( het idee dat kleding er naar gaat ruiken staat me tegen) en doe hem even op de centrifugestand in de wasmachine.
Nadat hij dan bereid is heb je echt heerlijk malse inktvis.
amc
13 jaar geleden
Je kunt de inktvis in ringen of stukken van 3 cm. snijden. Zet een wok op het vuur en laat de wokpan gloeiend heet worden. Dan een beetje wokolie er in, en de inktvis heel snel 2 min. laten bakken.Niet langer,hij is dan al gaar. (als het veel inktvis is doe het dan in 2 of 3 portie's.) Dit is het kunstje om de inktvis niet taai te laten worden. De inktvis warm houden ,en dan uien, knoflook, paprika en wat wortel (wel fijngesneden) aanwokken, chinese oestersaus en zout en een beetje sambal toevoegen .Dan de nog warme inktvis toevoegen,mengen en serveren met rijst ( die je al gekookt had ).