Hoe kan je met een Tristar stomer rijst koken?

Hallo, ik heb een Tristar stomer met 3 etages overgenomen. Maar er staat niet bij hoe je rijst stoomt. Kan iemand me dit uitleggen? Het is geen rijststomer waar je water op de rijst giet, maar 3 lagen waar onderin een reservoir is. Er staat wel bij dat de 2e bak de rijststomer is maar vervolgens niet hoe en wat.

Picture for question
6 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Om rijst te koken met een Tristar stomer, voeg je eerst de rijst en het water toe aan de stomer. Zorg ervoor dat het waterniveau onder de maximaal aangegeven lijn blijft. Zet de stomer aan en laat de rijst gaar worden. Als de rijst gaar is, schakel je de stomer uit en laat je de rijst nog 5-10 minuten stomen. Daarna is de rijst klaar om te serveren.
Bronnen:
een maand geleden