Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een ham-kaassalade voor op brood e.d.?

Ik kan bij een zuivelhuis in Haarlem een ham-kaas salade kopen en heb het verder nergens gezien. Ik woon echter niet in de buurt en zou dit graag zelf willen maken. Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn vele manieren om kaas-hamsalade te maken, helaas weet ik niet wat in jouw Haarlemse salade zit dus ik kan slechts een lekkere suggestie doen;

Je snijdt; Kleine blokjes kaas, kleine blokjes zoet-zure augurk, kleine blokjes gekookte ham, kleine blokjes appel en snippert 1 uitje.
Maak een sausje van yoghurt, klein beetje citroensap, suiker, zout en peper. Roer dit door elkaar. Eventueel kan je ook nog het wit van een stuk prei in fijne ringetjes snijden, dit is er ook erg lekker door

Schep de ingrediënten door het sausje en serveer het op knapperig brood of een lekkere Italiaanse bol. Je kunt er ook nog wat slamix bij doen met wat rucola.
Bij mijn mannen thuis is dit toch wel de favoriet en ik heb al heel wat kaassalades uitgeprobeerd!
(Lees meer...)
amc
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding