Ik moet 30 liter erwtensoep maken en heb een recept voor 4 liter moet ik de ingrediënten dan maal 8 nemen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Kan toch prima dan heb je 32 liter.
Erna55
7 jaar geleden
Ik begrijp niet waarom je dit vraagt.
8 keer 4 is 32, dat moet je weten.
Vervolgens mag je zelf bedenken of het erg is dat je 2 liter extra hebt.
ronron1212
7 jaar geleden
@wimkees is dat handig dan om die twee liter meer.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je het recept maal 7,5 doet, dan hou je van een aantal ingrediënten een halve over. Bv knolselderij.
Ik zelf zou gaan voor 32 liter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7 grote is meer dan 8 iets kleinere knolselderijen, maakt dus niet uit. Heb je eerder dit soort hoeveelheden gemaakt?
Behalve dan een zeer grote pan, is het ook extra opletten met aanbakken. Het is veiliger om 3 x 10liter te maken, maar dan heb je weer 3 pannen nodig van ongeveer 15 liter. (pan ruim nemen anders kan je niet roeren en grote kans op overkoken)

Antwoorden (1)

Je kunt alle ingrediënten maal 7,5 doen, dan heb je precies 30 liter soep. Wat makkelijker is, is om het maal 8 te doen. Dan kom je uit op 32 liter soep.

Toegevoegd na 47 seconden:
Omdat: 30/4 = 7,5
En als je alles 8 keer doet krijg je: 8*4=32 liter.