Is het geoorloofd om een ingevroren tosti in het tostiijzerapparaat te stoppen? Of moet ik eerst de tosti laten ontdooien?

7 jaar geleden
in: Koken
18.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk wel kans op een zwarte buitenkant terwijl de kaas nog maar net ontdooid is.
bamibal
7 jaar geleden
Ik doe het altijd zo. Gaat prima.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Hij word niet zwart. De buitenkant word namelijk vochtig door het ontdooien van de binnenkant. Het duurt hooguit wat langer.

Antwoorden (2)

Geoorloofd? Klinkt alsof het strafbaar is om hem bevroren erin te doen.

Het kan wel, maar het duurt wat langer voordat hij klaar is. En misschien gaat het ijzer niet goed dicht. Niet forceren als dat niet wil, gewoon even wachten en als hij wat zachter is dan het ijzer dicht drukken.
7 jaar geleden
Je zult hem moeten ontdooien, want hij zal de tosti van buiten naar binnen ontdooien en dat wat ontdooid is, zal meteen gaan bakken. Dat houdt dus in dat de buitenkant enorm droog of zelfs zwart zal worden en de binnenkant mogelijk nog steeds bevroren of koud is.
Als je een instelling hebt om de temperatuur te regelen, dan zou dat je kunnen helpen. Je zou hem op de laagste temperatuur in kunnen stoppen, maar dat is eigenlijk verspilling van stroom. Al je de tosti gewoon op het aanrecht legt, dan is hij met 10 minuten ontdooid en kun je hem daarna in het tosti ijzer stoppen en gewoon lekker klaar maken, zoals het hoort.