Waar is die 'Roze Kroepoek' gebleven?

Vroeger, eind jaren tachtig/begin negentig hadden wij thuis een roze Kroepoek variant naast de gewone naturel. Deze kwam hoogstwaarschijnlijk gewoon uit de supermarkt (ik ken mijn ouders) en moest je ook zelf frituren.

Was keilekker, jeugdsentiment en smaakte niet naar vis...

Wie heeft de gouden tip?!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
3.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.npo.nl/keuringsdienst-van-waarde/15-11-2012/KRO_1573825
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ben er ook al jaren naar op zoek, ik weet precies wat je bedoeld, ik hoor graag als je weet hoe ik eraan kan komen. Mvgr Paul
Ik heb net deze besteld in de hoop dat deze het is.
https://goo.gl/images/Bqr3FQ

Het beste antwoord

Die is er nog steeds, en in vrijwel elke (wat grotere) toko te krijgen. Wel zijn het vaak zakken met "gemengde" kroepoek (wit, geel roze, groen, soms oranje),en in verschillende vormen. En inderdaad om zelf te bakken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie bij de toko wel vaak die oranje liggen inderdaad. Ik ga op jacht en uitproberen, thanks!

Andere antwoorden (1)

In de roze kroepoek zat veel meer garnaal verwerkt, vandaar de roze kleur. Tegenwoordig wordt er meer vismeel gebruikt, waardoor we de mooie roze kleur missen.
7 jaar geleden
bamibal
7 jaar geleden
Ik ben in de supermarkt nog geen kroepoek tegengekomen waar vismeel in zit. Zelfs de goedkoopste merken niet.
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.deindischecatering.nl/blog/waar-kroepoek-van-gemaakt/