Hoe kun je koken voor veel mensen?

Hallo ik moet koken voor school. Ik moet voor de lunch een klein gerecht maken. Ik moet dat maken met mijn klas(25 leerlingen). De lunch is voor de hele school ongeveer 100 leerlingen. Hoe maak ik een kleine lunch in een korte tijd en voor 50 euro ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vergeet niet na te vragen of er mensen zijn met een speciaal dieet, zoals bijvoorbeeld glutenvrij, vegetariërs, of waarvoor je rekening moet houden met het geloof, als dat
zo is, dan is het zeker geen makkelijke opdracht.
Ik zou kiezen voor een broodje gezond, dat kun je aanpassen aan diëten en andere redenen om bepaalde zaken niet te eten, . producten kun je voordelig inkopen bij bijvoorbeeld een boerderij, tuinderij, de Lidl, Aldi, of in de actie bij andere supermarkten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
€ 50,-- voor 100 leerlingen, dat is € 0,50 per leerling.
Dat wordt één gevulde koek met een kopje thee.

Antwoorden (3)

Het maken van een soep lijkt mij dan het makkelijkst. Die kan je eenvoudig in porties uitdelen in plastic kommetjes.
7 jaar geleden
Wat dacht je van een koude pastasalade?

Je hebt al 1 kg. zak fussili voor 80 ct. bij de budget artikelen van AH en ook bij Aldi, Jumbo of Lidl vind je deze prijzen.
Koop er seizoensgroenten bij die nu goedkoop zijn zoals tomaat, komkommer, paprika's enz. en neem goedkope worstsoorten erbij zoals cervelaatworst of blikjes boterhamworst/pork. Snijd alles in mooie blokjes om door de gekookte pasta te mengen. Uiteraard kan je ook blikjes tonijn/makreel enz. nemen als die toevallig goedkoop zijn. Ze zijn vaak juist in de reclame.

Maak een dressing van olie/azijn/peper/ zout en klop alles goed op zodat het wat dikker wordt. Of maak een sausje van goedkope mayonaise/fritessaus die je mengt met mosterd en honing. Je kunt uiteraard ook een kant-en-klare fles kopen, vaak zijn die ook niet duur.
Breng op smaak met Italiaanse kruiden, Aldi heeft bijv. goede grotere potjes voor weinig geld.
Uit een stuk feta of een pot ingelegde feta, kan je veel blokjes snijden of scheppen en die zijn ook niet duur. Bij Lidl heb je al 250 gr. voor ca.€2,- Als je over elk uitgegeven bakje een paar blokjes strooit, ziet het er ook leuk uit!

Stokbroden in plakjes gesneden erbij en het lunchgerechtje is klaar.
amc
7 jaar geleden
verschillende soorten soep. bij de supermarkt zijn er veel verschillende soorten soep(tomatensoep, groentesoep, uiensoep). En dan doe je er nog een stokbrood bij met kruidenboter.

ps. er kunnen ook vegetariërs tussen zitten,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Soep bij de supermarkt kopen is geen koken.