iemand een goed recept voor de Kenwood bm450?

Zojuist een Kenwood bm450 broodmachine aangeschaft en de eerste brood mislukking is al een feit ! Iemand een goed werkend recept inc menu wat ik moet kiezen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Antwoorden (1)

Ik heb dezelfde en bak al jaren hele goede broden.
Soezie mix van Boerenbond, die mix in papieren zakken van Ah en mixen van de molen beste resultaat. Alleen mixen van Lidl mislukken steeds.
Mixen voor brood zijn bij mij smaakvoller, betere structuur en langer vers dan zelf doen met meel. In mix zit namelijk ook broodverbetermiddel.
Beste mix heeft geen gist, zout etc. als je dat zelf toevoegt, beter resultaat en smaak.

Kies standaard programma, normale korst, 500
gram (dus grammen op de machine is exclusief water etc!)
Avond ervoor programmeren, ochtend vers brood. Pas snijden als flink afgekoeld.

Bewaar het brood erna in de koelkast in luchtdicht plastic. Niet meer knapperig, maar droogt niet uit zo.