Hoeveel eieren mag je per dag eten? (met het oog op vandaag en morgen), ik zit al op 3!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Als je bijvoorbeeld om het gezond te houden normaal maximaal 1 ei per dag zou mogen hebben en je neemt er nu een paar meer per dag dan is het altijd mogelijk om volgende week een paar minder (of helemaal geen) eieren te eten. Daarmee breng je over het algemeen de zaken weer in balans.

In het algemeen geldt gevarieerd en matig toch als het beste advies, als je dan eens te veel of te weinig van iets binnenkrijgt zorgt de variatie automatisch dat dat tekort / overschot weer teniet wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dokters en voedingsspecialisten adviseren 1 ei per dag maximaal. Als je geen aanleg heb voor cholestorol mag je eens uit de bol gaan. paul Newman at ooit eens in een film 32 hard gekookte eieren voor een weddenschap....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een tekenfilm aten ze er eens 132. Dat zegt natuurlijk helemaal nix. En dat ene ei per dag is propaganda uit de jaren 1970, en is al helemaal niet weer actueel.
Totdat je eivol zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hardnekkige verhaal, dat de consumptie van eieren rechtstreeks gekoppeld is aan een hoog cholesterolgehalte blijkt niet te kloppen.
Dus eet maar een doosje.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bronnen?...onderbouw je antwoord eens...''blijkt'' niet te kloppen?
AWM
15 jaar geleden
Nou, bijvoorbeeld hier:
http://mecholestrol.com/articles/highcholestorol.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger had je cholesterol, nu bestaat er goed en slecht cholesterol. En eieren hebben goed cholesterol, dus eet maar zoveel je wilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"dus eet maar zoveel je wilt."
Zie je wel... Totdat je eivol zit, dus! Hahaha...
Zoals bij zoveel eten moet je het matigen: overdaad schaadt. Het is echter niet erg om meerdere eieren op een dag te eten. Zolang je dat maar niet iedere dag doet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat je vraag over (al dan niet) gekookte eieren gaat? Ik eet namelijk een berg chocolade eieren deze dagen ;)

Voor mijn gevoel zou ik niet meer dan 4 eieren eten, dus 8 vandaag en morgen. Maar je mag er natuurlijk veel meer eten, niemand die er wat van zal zeggen :p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou op een gegeven moment moet je uit gaan kijken want die eier windjes......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer dan 4 eieren per maaltijd heeft geen zin. en meer dan 3 maaltijden met eieren ook niet. En verder opletten op je cholesterol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Vlaanderen was er een ex-bokser van in de zeventig die elke dag een omelet van negen eieren en een half pakje boter at; je hoeft er dus niet meteen aan dood te gaan. Als je gezond bent wordt cholesterol goed afgebroken, maar met mate op een enkele uitschieter na kan natuurlijk ook geen kwaad.