Beetje sesamolie in de wok. Gewassen spinazie (ongesneden) samen met een twee teentjes knoflook kort wokken. Beetje peper en zout en klaar!

De pan moet goed heet zijn anders komt er te veel vocht vrij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Beetje olie in de pan, dan de spinazie(gewassen)
Beetje zout peper en als laatste paneermeel.
Heeeerlijk ik ben er gek op!

Toegevoegd na 1 minuut:
(gekruide paneermeel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk een aanvulling op bovenstaande antwoorden, maar in Italia strooien ze er ook nog als het op tafel staat parma op en dat is echt heerlijk. Van mij hebben ze trouwens een beetje azijn een hard gekookt eitje overgenomen, en zo hebben het weer een stuk lekkerder gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen, in de pan gooien, wat zout erop, en wachten tot het helemaal geslonken is. Tussendoor wat roeren

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad een hardgekookt eitje erbij :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst goed wassen : er kan veel zand in zitten. Dan met het aanhangende water in een grote pan heel kort koken : het slinkt enorm !! Beetje citroensap erover, en een paar hardgekookte eieren. Aardappels naar keuze (gekookt, of puree)
Dan iets vissigs of vlezigs naar keuze (geen idee, ben m'n hele leven al vegetarisch, maar misschien vult een andere GVer me aan )

Als toetje iets van joghurt of vla eten : je tanden voelen vaak een beetje 'ruw' aan na spinazie, en dat normaliseert dan weer.

Ook rauw als sla is het heerlijk, met kerstomaatjes, blokjes blauwe kaas en walnoten, evt. pijnboompitten (even in een droge koekepan roosteren) en avocado , en een vinegraitte met lekker veel knoflook erover - yum.....voorjaarseten!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort wokken in de olijfolie.
Doe er lekker wat cherrie tomaatjes bij en wat fetta.
En natuurlijk wat peper en zout.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak vaak een stamppoet van spinazie, lekker en gemakkelijk.
Aardappels koken, afgieten en dan de goed gewassen spinazie erdoor stampen, beetje zout erbij en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bovenstaande recepten maken de spinazie warm, maar ik eet het graag koud als sla. Het heeft een lekkere 'bite' en de smaak vind ik lekker. Beetje dressing erdoor en een gekookt eitje en smullen maar.

Toegevoegd na 44 seconden:
zalm of tonijn door de rauwe spinazie is trouwens ook superlekker.
paulus811
14 jaar geleden
Goed wassen.2kg. Spinazie In een pan met een heel weinig zout even blancheren( kort de kook er over).
Af laten druipen in een vergiet.
Klein hakken. I een pan 30 gr.boter met een fijngesneden uitje licht aanbruisen, dan 30 gr. bloem toevoegen, even doorroeren en gaar laten worden.1 dl.melk en beetje room toevoegen en er een sausje van maken (eerst goed glad roeren en dan pas opwarmen onder roeren)
Spinazie er door roeren en op smaak maken met zout,peper en nootmuskaat.
Event. garneren met croutons. (stukjes gebakken brood ingesmeerd met knoflook.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stomen (bijvoorbeeld in een stoompan of in een inzetmandje voor in de pan) met een scheut witte wijn.
Lekker met gember en knoflook, maar ook met feta of een gekookt eitje.
Of gebruik het als sla, of door de pasta (vocht afgieten, anders krijg je soep!).
Of op een sandwich met een smeerseltje van rode curry.
Jamm!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De makkelijkste manier is gewoon brasseren, beetje olijfolie in de pan(goed heet laten worden, dan een gesnipperd sjalotje toevoegen. beetje knoflook en dan de spinazie toevoegen, heel snel de spinazie door de pan halen met een spatel of een tang. Dan beetje zout en peper toevoeg en dan heb je het in 15 sec klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou je hebt het al gelezen he?
Goed wassen en dan in de pan. Ik kook het meestal gewoon. Een eitje erbij en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort wokken in de wok met olie.
Lekker met knoflook, zout, peper en evt. wat zontomaatjes en pijnboompitjes, heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook heel lekker: spinaziequiche met blauwe kaas

Maak een hartige taartdeeg (of koop een blikje danerolles)
bekleed hiermee een (liefst metalen) quichevorm.

klop 3 a 4 eieren los en kruid hartig en pittig (lekker is bv cajunkruiden)
Was de spinazie en laat goed uitlekken.
leg de blaadjes spinazie zo plat mogelijk in de taartvorm (zodat er zoveel mogelijk in kan. Leg er af en toe een stukje blauwe kaas tussen.
Rest van de blauwe kaas er bovenop verkruimelen...
eimengsel erovergieten... dit gaat tussen de laagjes spinazie zitten.

Bakken: ca 35 minuten in een op 180-200 °C voorverwarmde oven (even checken of het ei goed gestold is... hoe meer eieren, hoe langer het moet bakken