Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je puree met gekookte aardappelen van gisteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
27.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht ook een origineel antwoord te geven,maar er gingen mij al vele voor,dus zie ik er maar van af!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Fijn maken, beetje melk en boter erdoor roeren en als je het lekker vind zijn wat kruiden zoals oregano, rozemarijn, bieslook, peterselie erdoor ook lekker.. of wat denk je van kaas er door heen? Kaas erover heen en in de oven gratineren is lekker maar opwarmen in de magnetron of opbakken in de pan kan natuurlijk ook altijd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

stampen

Toegevoegd na 8 seconden:
en stampen.

Toegevoegd na 23 seconden:
en stampen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
en warm maken en creme fraiche er doorheen gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je dat even in een antwoord zetten, want daar heb ik veel meer aan dan de twee flauwe antwoorden die er nu staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Dounja, kon het niet laten. Maar zelf vind ik puree het lekkerst als ze alleen gestampt zijn. Niet te slijmerig, maar lekker met nog stukjes "beet". Het was dus wel een serieus antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah kom op, grapje op zijn tijd moet kunnen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik, maar de vraag is duidelijk: gekookte aardappelen van GISTEREN. Met alleen stampen kom ik er dan dus niet. Dan is het nog steeds koud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lach ook, maar ik heb er niets aan... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin laat mij ook altijd stampen. Misschien iets mannelijks? Heel misschien voor de toekomst, als je weet dat je overhoud en je wilt puree, dan na het eten gaan ... stampen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, weet even niet goed hoe ik die eerste zin moet opvatten... ;-)
Dank voor de tip in de tweede zin in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat dat je een vrouw bent.
In mijn optiek zijn gekookte aardappelen zacht. Als ze koud zijn zijn ze iets harder, maar nog steeds wel te stampen.
Maar ik ben man, denk ik dan automatisch in kracht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dat met man of vrouw zijn te maken heeft. In ieder geval denk JIJ in kracht. Dat zegt dus iets over jou. In ieder geval fijn dat je af en toe je vrouw helpt...:-)
en nog eens stampen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje warme melk toevoegen en dan stampen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ze eerst even 5 min. laten koken, daarna op de gebruikelijke manier klaarmaken. Evt. daarna even in de magnetron extra opwarmen. Eet smakelijk :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik fruit lekker veel ui in de roomboter, en meng dat samen met veel verse peterselie door de gestampte aardappels.
slechte tip als je op dieet bent, maar wel erg lekker!

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan opwarmen in de oven, dat vind ik zelf lekkerder dan in de magnetron.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Stampen, warme melk, of een klontje boter erbij, vuur niet te hoog en goed blijven roeren.

Heb je gewoon je aardappelen van gisteren over en wil je er wat mee (ongeacht de verwerking), dan kun je ze ook in plakjes snijden en gebruiken op een ovenschotel. Ook lekker!

Eet smakelijk in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met m'n stevigste vork prak ik de (koude) aardappelen in de pan, dan wat warme melk erover en een goeie klont boter, en dan op laag vuur de massa verwarmen. Beetje nootmuskaat erover - klaar....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vergeet niet na het stampen, behalve wat boter of jus, scheutje melk, ook peper en nootmuskaat toe te voegen.
Soms komt het ook goed uit om een overgebleven restje groente (bijv. spercieboontjes, spruitjes, andijvie etc. ) er door heen te mengen. Zelf vind ik uitgebakken spekjes ook heel lekker, maar die doe ik er niet bij vanwege de calorietjes, he!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardappels prakken/stampen, melk erdoor heen, opwarmen en er een 'papje' van maken. En dan kan je er nog zout en boter door doen...
Zo heb ik weleens aardappelpuree gemaakt, en die smaakte prima :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koude aardappelen stampen is best moeilijk, je krijgt soms wat klonten. Het helpt om ze warm te maken dan te stampen. Kook wat melk met een klontje boter erin. Voeg dit aan de gestampte aardappels toe en dan met de mixer erin.
Op zich is dit prima puree.
Je kan er nog kaas doordoen en/of er overheen en dan in de oven.
Wat heel leuk en feestelijk is om bovenop de puree wat aardappelpuree in roosjes te spuiten. Dan gratineren in de oven. Dit doe je door wat puree achter te houden, er nog wat extra melk bij doen en dan in de spuitzak.
Onmisbare kruiden: wat extra zout, peper en nootmuskaat. Dit zijn de basiskruiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding