Frietsaus van McDonald ?

Okee, een vraag namens mijn dochters. De frietsaus (die groenige met kruiden erin) bestaat in Canada niet. Ze hebben een vieze soort mayonaise die kipsaus wordt genoemd of zoete ketchup. Mijn kinderen vonden dat de frietsaus in Nederland wat McDonalds zo speciaal maakte. Ik zou die saus willen namaken. In Nederland werd in de supermarkten ook frietsaus van McDonald verkocht maar dat smaakte niet hetzelfde.
Kent iemand het recept van de variant die je bij je Mcmenu krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.6K
capthavoc
14 jaar geleden
Misschien zou je het mcdonald zelf kunnen vragen ?
via hun site even vragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga toch ook niet aan Coca-vola vragen wat hun recept is.

Het beste antwoord

De saus die jij bedoeld zit mosterd en dragon doorheen. Er zwerven wel documentjes met recepten van allerlei McDo-artikelen op internet, maar degenen die ik onder ogen heb gehad zat de frietsaus niet bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dat gewoon Amerkiaanse frietsaus vast wel te bestellen via internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja mss een ander antwoord dan gedacht. Maar schrijf mc donalds nederland eens. Ik denk als je dit verteld... Wellicht sturen ze een doos op. Zoals je 't hier neerzet... Pff tja mocht willen dat ik je meiden dat kon geven want de saus is idd heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recept om zelf joppiesaus te maken

3 sjalotjes.
fritessaus.
franse mosterd.
kerriepoeder.
curryketchup.
gemalen peper.
paprikapoeder.
gedroogde gemengde tuinkruiden.
Voorbereiding: Snij de sjalotjes heel fijn.
Bereidingswijze: Doe de fritessaus in het schaaltje en meng er de rest van de ingredienten, behalve de paprikapoeder en de gedroogde tuinkruiden, door heen. Strooi dan wat paprikapoeder en wat gedroogde tuinkruiden er over heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het originele recept staat niet op internet (net als cola),
ze zouden ook gek zijn. dan komt er niemand meer.