Waar koop je goedkoop amandelen?

Ik wil (blanke) amandelen kopen, om zelf amandelspijs en marsepein van te maken. Maar de amandelen die je bijvoorbeeld bij de notenkraam kan kopen, zijn best prijzig. Waar kun je goedkoop amandelen kopen? Ze hoeven niet gaaf te zijn, want ze worden toch fijngehakt.

bamibal
13 jaar geleden
in: Koken
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta jij onder goedkoop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de Turkse supermarkt! Daar haal ik altijd rauwe amandelen rond de 4 euro per 350 gram.

Het beste antwoord

Bij de Turkse groentenboer. Je kunt zelfs amandelen met een velletje kopen, die laten weken in warm water en dan springen ze zo uit hun velletje. Even laten drogen (eventueel licht roosteren) en je hebt de perfecte blanke amandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik ga daar eens kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, daar haal ik ze ook vandaan als ik voor een recept veel amandelen nodig heb.

Andere antwoorden (4)

In Duitsland zijn zulke bakwaren erg goedkoop; bv. een zakje mandelmeel (dat spaart je zelf een hoop hak/maalwerk) van ca. 200 gram kost 70 cent. Voor wit mandelmeel betaal je tussen 55 en 70 cent per 100 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dank je, maar ik heb me laten vertellen dat amandelmeel niet geschikt is om tot marsepein te verwerken, omdat het te droog zou zijn. Maar als dat niet klopt, is amandelmeel wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn familie neem ik 'kilo's' bakwaren en meel mee... Er zit een verschil tussen spijs en marsepein (kost in +49 ook iets van 99ct voor 200 gram). Voor spijs doen ze er volgens mij eigeel in om het vochtig te houden.
misschien kan je beter amandel aroma kopen (omdat je zegt je ze toch gaat fijn hakken?) dat is volgensmij wat goed koper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de markt bij de buitenlandse kramen hebben ze ze meestal ook, misschien goedkoper dan in de winkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord was verwijdert en Ik begrijp dat het komt door het melden van prijzen. Anyway bij de turkse supermakrt dus. En je mag zelf uitvinden hoe goedkoop dat ze daar zijn :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Ik gok rond de 4 euro per 350 gram.