wat voor zoetigheid doen jullie meestal tussen de taart?

ik maak bijna elke weekend een grote taart en doe dan meestal banketbakkerroom en jam tussen de taart. maar weet iemand anders ook nog iets anders wat lekker is om tussen een taart te stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5K
Kimath
13 jaar geleden
Wow, elk weekend? Wie eet die taart uiteindelijk op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah :P ik geef het meestal weg aan iemand of ik maakhet speciaal voor iemand en soms eet ik het met mijn familie op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook wel elk weekend taart lusten, heerlijk. Maar ja, we willen niet te dik worden, dus helaas. Ik zit wel altijd likkebaardend de recepten te lezen.

Antwoorden (13)

Glazuur ;-)
Kan je in allerlei smaken en kleuren kopen ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
De groene, gele en roze lagen zijn de lagen met het glazuur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er eens wat fruit dat je zelf in stukjes hebt gesneden ertussen te stoppen, bijvoorbeeld plakjes banaan, of stukjes aardbei. Het is puur natuur, gezond, creatief, en bovendien lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marsepein, chocolade , gemalen hazelnoten met rietsuiker,matte , gesmolten suiker met Grand Marnier ,crème-au beurre (pur en mokka) , zelfs zoete platte kaas eventueel met fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mjn schoonmoeder maakt heel vaak een yoghurt taart. en dan iets van bosbessen enzo erop.
heel erg lekker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je,chocolade pasta is ook heel erg lekker tussen een taart probeer het is,of met hagelslag,gemalen kokos,gemalen pistache noten ik kan er zoveel opnoemen,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik heel lekker vind is koffiecreme.
roer roomboter zacht met poedersuiker en poederkoffie, mmmmmm :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een caloriebom, maar ik vind dit ook heerlijk. Ik durf er ook wel een likeurtje onder roeren.
Rieneke1
13 jaar geleden
nog lekkerder! :)
Heb je weleens lemon curd geprobeerd? Heerlijk fris!
Of cranberriecompote: cranberries 5 minuten koken in sinaasappelsap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stijfgeklopte slagroom met advocaat er door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt;'een grote taart', snijd je hem dan in 1 of 2 deklagen? Voor het geval je 2 deklagen maakt is dit een heerlijke optie;

7,5 dl. slagrom met 3 zakjes slagroomversteviger stijfkloppen, de helft ervan in een andere kom doen.

Door de ene helft slagroom roer je 75-100 gr. gemalen en geroosterde hazelnoten en 20 gr. gezeefde poedersuiker.

Door de andere helft slagroom roer je gesmolten en afgekoelde bittere chociolade.

Het is dan ook lekker om bij het beslag wanneer je de rest meel toevoegt (ik neem aan dat je biscuitdeeg maakt)
100 gr. gemalen , geroosterde hazelnoten te doen.

Een andere lekkere vulling voor één deklaag is;
Van 1 pakje vanillepuddingpoeder, 50 gr. suiker en 5 dl. melk een pudding maken,laten afkoelen en af en toe omroeren.
125 gr. zachte roomboter romig roeren,1 volle eetl. basterdsuiker erdoor roeren en als de pudding dezelfde temperatuur heeft als de boter, de pudding langzaam onder voortdurend roeren toevoegen. Tot slot 4 eetl. kirsch toevoegen. Lekker is dan om er kersen over te verdelen. Voor je de vulling erop doet, de bodem en de deksel met au bain-Marie gesmolten witte chocolade bestrijken, de helft v.d. creme op de deklaag aanbrengen, deksel erop en rondom met de creme bestrijken.De zijkant bestrooien met geschaafde amandelen en op de bovenkant poedersuiker strooien en met een sjabloon erop cacaopoeder strooien. Een papiersjabloon is snel geknipt en ziet er zo leuk uit op je taart. Wel voorzichtig eraf halen, anders is je motief niet strak. Je kunt deze ook in 3 lagen dekken, de hoeveelheid creme is genoeg ervoor.
amc
13 jaar geleden
En als aanvulling op de grote hoeveelheid reacties:
- bokkenpootjes kruimelen en met geklopte slagroom vermengen
- vers fruit
-schuim van eiwit met suiker en evt. cacao
- dunne laag schuim van eiwit met suiker dan bakken in de oven voor ongeveer een uurtje daarna met citroenkwark vermengen en er tussen (kant en klare schuimpjes kan ook)
- caramel maken door suiker te smelten en daarna met boter en slagroom te vermengen (voor recept mail rechtstreeks of even googlen)

Veel plezier en smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ouderwetse banketbakkers room met daarop dunne plakjes vruchten.
recept
1 liter melk naar keuze.*
125 gram suiker.

4 eidooiers**
2 heel ei
75 gram maizena
125 gram suiker

60 gram roomboter***
eetlepel bruine vanille of iets dergelijks.
*
melk tegen de kook aan brengen
dan suiker toevoegen (voorkomt aanbranden)
van de hittebron halen.
**
dooiers ei maizena suiker
te-samen mengen in een kom.
opkloppen met mixer 30 sec.
in een keer aan het melk suikermengsel
toevoegen,aan de kook brengen,vuur laag en
een minuutje laten bluppen.wel blijven roeren.
en met de houten lepel de bodem raken.
***
op het aanrecht de roomboter en vanille toevoegen.
in een kom gieten en afdekken met plastik folie.
op een rooster laten afkoelen dan een avond in de koelkast. en de pan uitlikken haha

je hebt nu dus eigen kookpudding,ect.
voor gebruik goed opkloppen.
voor taart tom puchen vlaflip,op kant en klare taart bodem
enz enz