Wat is een goede broodmix voor de broodbakmachine?

Ik ben sinds enkele dagen de gelukkige bezitter van een Kenwood broodbakmachine (type BM 450). Ik heb tot nu toe 2 broden gebakken: 1 volkoren (met broodmix van een molenaar uit de buurt) en 1 rozijnenbrood (met rozijnenbroodmix van de AH). Allebei dezelfde hoeveelheid mix en water. Het volkorenbrood werd prachtig, het rozijnenbrood was ook prima te eten maar werd erg hoog (paddenstoelmodel).

Wie heeft ervaring met een soortgelijke broodbakmachine en kan vertellen welke broodmix het best te gebruiken is voor welk soort brood?

Toegevoegd na 17 minuten:
Graag ook even bij je antwoord aangeven waarom voor jou het de beste mix is.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik ben misschien wel heel pietluttig, maar ik hou niet van mixen die stijf staan van de E-nummers. Dus hoe natuurlijker hoe beter, wat mij betreft. Sorry....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
29.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk op verpakking hoeveel vezel er in zitten want vezels zijn hel blangrijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I know...

Het beste antwoord

Alle producten van Soezie, meestal te koop bij De Welkoop.
De keuze is enorm en het mislukt nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De broodmix voor wit- en bruinbrood van het merk Home Made. Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De broodmix van de Lidl is erg goed en goedkoop. Vooral de zonnebloempittenmix is top. Je hoeft er alleen 350 ml water bij te doen. Het beste doe je eerst het water en dan de mix in het blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 9-granen mix van Soubry bij de Colruyt is heel lekker en stukken goedkoper dan b.v. Waldkorn van AVEVE wat overigens ook heel lekker is.. Ik doe er soms ook walnoten, pompoenpitten, zonnebloempitten of lijnzaad bij. Dit koop ik dan wel in een natuurwinkel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De broodmixen van de Aldi vond ik altijd erg lekker. Nu bak ik nooit meer maar na deze vraag denk ik dat ik het maar weer eens moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je eigen broodmix. De Welkoop heeft naast kant-en-klare mixen van het merk Soezie ook verschillende soorten meel. Daar heb je iets meer werk aan omdat je zout, gist, vet en eventuele andere ingrediënten zelf nog moet afwegen en toevoegen. Zoveel werk is dat niet maar je hebt er naast die ingrediënten slechts een nauwkeurig weegschaaltje voor nodig. Ik ben goed te spreken over het speltbrood dat ik met een mengsel van de Welkoop bak. Pompoenpitten, zonnebloempitten, wat walnoten, een ei, een klont boter en iets minder water erbij levert een heerlijk brood op. Kijk ook eens of er in je buurt een korenmolen meel verkoopt. Erg leuk om mee te experimenteren en als je een beetje handigheid met dat volkorenspul hebt wil je nooit meer iets anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enne, vergeet het zout niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ooit begonnen met speltbrood omdat ik zwangerschapssuiker had en gezond brood zonder tarwe wilde hebben. Ik kocht toen broodmix bij ;

http;//www.voedingswaar.nl/bakmix.htm

Ik koop sindsdien altijd online hier mijn broodmixen. Het is biologisch en de spelt komt bijv. uit Zuid-Duitsland omdat hier de molensteen niet gereinigd kan worden en daar is er gegrandeerd geen tarwe residu in de mix.
Inmiddels is mijn suikerspiegel natuurlijk allang weer goed en heb ik ook de ander mixen geprobeerd. Wij vinden ze heerlijk bij deze site gekocht.
Ze gebruiken geen fructose en/of fructosestroop, mais- of tarwestroop, (ge)harde vetten, margarine, transvet, E- nummers, zout en gekristalliseerde suikers.
Je kunt de producten ook afhalen, maar alleen in Haarlem, dacht ik omdat ik daar toevallig in de buurt woon.
Het is wel iets duurder maar ja, wil je geen fabrieksmatige additieven dan weet je dat wel.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.voedingswaar.nl/ingredienten.htm
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip. Het is helaas waar dat "volwaardig" en onbewerkt voedsel vaak duurder is. Zou niet mogen, vind ik. Waarom moeten mensen met een smalle beurs bewerkt (= vaak goedkoop) fabrieksvoer eten?